۷۰ درصد جمعیت واجد شرایط در جهرم یک دز واکسن کرونا را دریافت کرده اند

رحمانیان گفت: در حال حاضر در جهرم، ۷۰ درصد جمعیت ۱۲ سال به بالا دز اول واکسن و ۴۵ درصد دز دوم واکسن را دریافت کرده اند.

«محمد رحمانیان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، با اشاره به اینکه موج ششم کرونا در کشور در حال شکل گیری بوده و ۲ هفته پیش رو بسیار حساس است، گفت: هرگز نمی خواهیم شاهد افزایش میزان بستری بیماران بدحال در بیمارستان و از دست دادن همشهریانمان باشیم.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه اولین و آخرین راه برای مقابله با موج ششم کرونا واکسینه شدن جمعی افراد است، افزود: در حال حاضر در جهرم، ۷۰ درصد جمعیت ۱۲ سال به بالا دز اول واکسن و ۴۵ درصد دز دوم واکسن را دریافت کرده اند.

 

وی بیان کرد: با وجود افزایش مراکز واکسیناسیون در جهرم و واکسن های متعدد، تعدادی همچنان برای دریافت دز اول و دوم واکسن مقاومت می کنند.

 

رحمانیان عنوان کرد: در موج پنجم کرونا افرادی را از دست دادیم که هیچ سابقه واکسیناسیون نداشتند و یا تنها یک دز واکسن را دریافت کرده بودند‌.

 

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم، زمانی می توان گفت یک جامعه مصونیت کامل در برابر بیماری دارد که ۸۰ درصد افراد آن جامعه ۲ دز واکسن را دریافت کرده باشند.

 

وی با اشاره به اینکه این نکته حائز اهمیت است که دریافت دز دوم واکسن کرونا نقش تعیین کننده در ایمنی افراد دارد، گفت: واکسیناسیون (دریافت ۲ دز) از مرگ و شدت بیماری پیشگیری می کند.

 

رحمانیان با اشاره به اینکه کسانی که دز اول واکسن برکت و سینوفارم دریافت کردند حتما سه هفته بعد برای تزریق دز دوم به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند، عنوان کرد: همچنین کسانی که دز اول واکسن آسترازنکا دریافت نمودند نیز دو ماه بعد برای تزریق دز دوم به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

 

وی با اشاره به اینکه در جهرم، از زمان اعلام واکسیناسیون دانش آموزان گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال، ۵۱ درصد از آنها تحت واکسیناسیون (نوبت اول) قرار گرفته‌اند، اظهار کرد: با شروع تدریجی آموزش‌های حضوری در مدارس، واکسینه شدن کامل جمعیت هدف دانش آموزی (دریافت 2 دز) از خطر ابتلاء آنها به بیماری قطعا می‌کاهد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: همچنین برای ایمنی کادر بهداشت و درمان در شهرستان جهرم از ۲ هفته پیش تزریق دز یادآور یا بوستر برای آنها آغاز شده است و نزدیک به ۹۰ نفر دز بوستر دریافت کرده اند.

 

رحمانیان با اشاره به اینکه مسئله مهم دیگر در کنار واکسیناسیون که باید بر آن تاکید داشت رعایت پروتکل ها بهداشتی است، تصریح کرد: سفر رفتن و شرکت در مراسم ها موجب می شود افراد بیشتری به بیماری مبتلا شوند؛ بنابراین خواهشمندیم با توجه به نزدیک شدن به پیک ششم بیماری تا آنجا که می‌شود از حضور در هر جمعی خودداری کنید.

 

کد خبر 1107652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha