جشنواره فیلم کوتاه تهران برنامه‌ریزی دقیقی داشت

تهیه‌کننده فیلم کوتاه «کبود» با اشاره به نظم موجود در برنامه های جشنواره فیلم کوتاه تهران، برپایی این جشنواره را برای سینمای ایران مفید توصیف کرد. 

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، فیلم کوتاه «کبود» به نویسندگی و کارگردانی علی توکلی و تهیه‌کنندگی مشترک فواد جاودان و سعید نجاتی محصول انجمن سینمای جوانان ایران در بخش مسابقه ملی سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران حضور داشت، درباره این فیلم با «فواد جاودان» یکی از تهیه‌کنندگان فیلم کوتاه «کبود» به گفتگو نشسته ایم که در زیر می آید:

 

فیلم کوتاه «کبود» چه داستانی را روایت می کند؟

داستان فیلم کوتاه «کبود» از جایی شروع می‌شود که مادر خانواده‌ای که در شهرستان زندگی می‌کند از دنیا می‌رود، پسر خانواده به شهرستان می‌رود و در این میان متوجه می‌شود که مرگ مادر مشکوک است.

 

دلیل تهیه کنندگی فیلم کوتاه «کبود» چه بود؟

 با علی توکلی کارگردان این اثر آشنا بودم و به دلیل فیلمنامه‌ خوبی که نوشته بود، تهیه‌کنندگی و سرمایه‌گذاری اثر را پذیرفتم، پروژه بسیار خوب پیش رفت و سعی کردیم از عوامل حرفه‌ایی در آن استفاده کنیم که کار قوی‌تری از آب در آید.

 

فیلم کوتاه «کبود» کجا ساخته شده است؟

«کبود» در یکی از روستاهای استان مازندران ساخته شده است ؛ ابتدا ترجیح می‌دادیم که لوکیشن کار در اطراف تهران باشد اما این مکان به‌وجود نیامد چراکه فضای فیلم در دهه 70 می‌گذرد و نتوانستیم لوکیشنی مناسب با آن در اطراف تهران پیدا کنیم به همین دلیل استان مازندران را برگزیدیم.

 

بازخورد مخاطبان نسبت به فیلم کوتاه «کبود»  در سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران چگونه بود؟

بازخوردهای خوبی از مخاطبان فیلم کوتاه «کبود» دریافت کردیم و دیده شدن آن در جشنواره برای ما بسیار خوشحال‌کننده است.

 

 وضعیت ساخت فیم کوتاه در سال های اخیر در کشور چگونه است؟

پیشرفت تکنولوژی و تجهیزات باعث شده است که فیلمسازان خود به خود به سمت ساخت آثار حرفه‌ای‌تر روند و این مساله باعث شده است که ما نیازمند این روند حرفه ای هم باشیم.

 

 ارزیابی تان از کیفیت برگزاری سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران چگونه است؟

راستش را بخواهید فکر نمی‌کردم جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران در این سطح و به صورت حرفه‌ای برگزار شود، بسیار از کیفیت سینماها، جلسات نقد و بررسی و... راضی بودم که نشان‌دهنده برنامه‌ریزی دقیق عوامل اجرایی آن بود، هرگاه برنامه‌ریزی وجود داشته باشد همه چیز خوب پیش می‌رود.

 

سی وهشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران تا ۲ آبان ۱۴۰۰ (۱۹ تا ۲۴ اکتبر ۲۰۲۱) در حال برگزاری است. این رویداد برای اولین‌بار در تاریخ سینمای ایران واجد شرایط تایید آکادمی اسکار شناخته و معرفی شده است.

کد خبر 1107671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha