مردم سالاری دینی با دموکراسی غربی تفاوت دارد

وحیدی با بیان این‌که نباید هیچ فاصله‌ای بین مردم و مسوولان نباشد؛ گفت: مردم سالاری دینی ما دموکراسی غربی نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «احمد وحیدی» امروز در مراسم معارفه استاندار جدید آذربایجان شرقی که در سالن اجتماعات مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز برگزار شد، اظهار داشت: مسوولان باید به گونه ای رفتار کنند که مردم آنها را از خود بدانند.

وزیر کشور با بیان این‌که نباید هیچ فاصله‌ای بین مردم و مسوولان نباشد؛ خاطرنشان کرد: مردم سالاری دینی ما دموکراسی غربی نیست، چراکه در مردم‌سالاری دینی مردم و مسوولان از هم قابل تمیز نیستند و مسوولان آنقدر در بین مردم حضور دارند که مردم او را از خود می‌دانند.

وی با تأکید بر این‌که هر تمدنی بر مبنای ایمان، توحید و محبت بر مردم نباشد باطل است؛ افزود: تمدن غربی هرچند دارای بهترین فناوری ها و سیستم های هوایی، زمینی و دریایی باشد؛ محکوم به فناست.

وحیدی با اشاره به این‌که در تمدن اسلامی ایمان، عشق، عدالت، مردم‌خواهی و خداپرستی موج می‌زند، خاطرنشان کرد: باید از فرصت مسوولیت به بهترین نحو استفاده کرده از پس این امتحان الهی که به عهده ما نهاده اند به خوبی برآییم.

وی با تقدیر از خدمات دکتر پورمحمدی استاندار سابق آذربایجان شرقی ادامه داد: دکتر پورمحمدی هرچه در بضاعت داشت در طبق اخلاص گذاشته و به میدان آوردند؛ امروز هم نوبت خدمت به سردار عابدین خرم رسیده است.

وزیر کشور با اشاره به ظرفیت های موجود در استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: توانمندی‌های علمی، صنعتی، اقتصادی، عرفانی و فرهنگی بزرگترین ظرفیت آذربایجان شرقی است، این استان باید محور توسعه صنعتی کشور باشد.

کد خبر 1107683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha