۲۶۵ روستای خراسان شمالی با تنش آبی مواجه است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی در مراسم کلنگ زنی پروژه آبرسانی روستای پاکتل، گفت: ۲۶۵ روستای خراسان شمالی با تنش آبی مواجه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «غلامحسین ساقی» امروز شنبه در مراسم کلنگ زنی پروژه آبرسانی روستای پاکتل اظهارکرد: سال جاری بدترین سال بارشی در ۵۳ سال اخیر بوده و به دلیل خشکسالی، در حال حاضر ۲۶۵ روستا در سطح استان با تنش آبی مواجه است.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی در خصوص بهبود و اعتبارات عمرانی جهت پروژه های آبرسانی افزود: بحث تامین و بهبود شبکه انتقال آب روستایی در دستور کار است و از کمیته برنامه ریزی شهرستان می خواهیم، اعتبارات مورد نیاز جهت پروژه‌های عمرانی را مورد اهتمام ویژه قرار دهند.

 

«غلامرضا عوض زاده» فرماندار بجنورد هم با بیان اینکه تامین اعتبارات پروژه های عمرانی روستاها در اولویت است، گفت: باید از ظرفیت های روستاهای دارای قابلیت گردشگری و توریسم استفاده کرد.

 

وی بیان کرد: بهبود شبکه آبرسانی آب شرب روستای پاکتل در اولویت قرار گرفته بود و با هماهنگی با دستگاه های اجرایی، قبل از فرارسیدن فصل زمستان پروژه فوق به اتمام خواهد رسید.

 

فرماندار شهرستان بجنورد گفت: در کمیته برنامه ریزی شهرستان، جهت آبرسانی و تامین مخزن روستای فوق نیز، ۵۰۰ میلیون تومان اختصاص اعتبار شده و همچنین مبلغ سه میلیارد تومان در حوزه راه روستا اختصاص داده شده و بعد از مطالعات طرح، فاز اجرایی شروع می شود.

 

گفتنی است؛ پروژه آبرسانی مشترک در روستای پاکتل از توابع بخش گرمخان و اجرای شبکه توزیع با اعتبار بالغ بر سه میلیارد ریال و با مشارکت بخشداری و دهیاری، آب و فاضلاب استان و مشارکت بسیج کلنگ زنی و در دست اجرا قرار گرفت.

 

 

کد خبر 1107908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha