۶۹ درصد تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی جذب شد

مدیر جهاد کشاورزی شیروان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۶۱ میلیارد و ۵۷۶ میلیون ریال معادل ۶۹ درصد تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی شیروان جذب شد.

«حسن ایزانلو» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان از جذب ۶۹ درصد تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی خبر داد و اظهارکرد: این تسهیلات بابت خرید تراکتور، کمباین و سایر ماشین آلات و ادوات کشاورزی به کشاورزان پرداخت شده که 30 دستگاه تراکتور و پنج دستگاه ماشین آلات خریداری شد.

 

مدیر جهاد کشاورزی شیروان خاطرنشان کرد: امسال میزان تسهیلات و معرفی به بانک برای نوسازی و خرید ماشین آلات 20 نفر به مبلغ 108 میلیارد و 536 میلیون ریال معادل 123 درصد بوده است.

 

ایزانلو اضافه کرد: نوسازی ماشین آلات کشاورزی در فرایند کاشت، داشت و برداشت محصولات کشاورزی و همچنین در گذر از کشاورزی سنتی به مدرن بسیار مهم و تاثیر گذار است که باید همین روند ادامه داشته باشد زیرا که موجب تقویت ضریب و درجه مکانیزاسیون و باعث کاهش هزینه‌ها، افزایش تولید و بهره وری در بخش کشاورزی می شود.

 

وی با بیان اینکه یکی از فاکتورهای مهم در افزایش بهره وری و رونق تولید استفاده هر چه بیشتر از منابع، عوامل تولید و همچنین توسعه مکانیزاسیون بخش کشاورزی است، گفت: نوسازی ماشین آلات کشاورزی و افزایش ضریب مکانیزاسیون یکی از راهبردهای اصلی جهاد کشاورزی شهرستان است.

 

وی تصریح کرد: اکنون ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در شهرستان شیروان به ۱.۶ اسب بخار در هکتار رسیده است.

 

مدیر جهاد کشاورزی شیروان گفت: شهرستان شیروان ۵۵ هزار هکتار کشتزار دارد که برای کشت این سطح از دو هزار و ۴۸۵ دستگاه تراکتور استفاده می شود، یعنی به ازای هر ۲۲ هکتار یک تراکتور وجود دارد.

 

در شهرستان شیروان هم اکنون ۱۰ دستگاه کمباین، دو هزار و ۳۲۱ دستگاه تراکتور و ۱۲ هزار دیگر ادوات کشاوزی وجود دارد.

 

 

کد خبر 1109146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha