تولید بیش از ۳۰ هزار تن پیاز در شهرستان شیراز

سیروسی گفت: تولید پیاز در شهرستان شیراز به بیش از ۳۰ هزار تن رسیده و ۵۵۰ هکتار از مزارع شهرستان به کشت پیاز و عمدتا به صورت بهاره اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «ذبیح الله سیروسی»، امروز (دوشنبه 3 آبان) با اشاره به کشت پیاز در شهرستان شیراز در جمع خبرنگاران گفت: تولید پیاز در شهرستان شیراز به  بیش از 30 هزار تن رسیده است و 550 هکتار از مزارع شهرستان به کشت پیاز و عمدتا به صورت بهاره اختصاص یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز افزود: متوسط تولید این مزارع بیش از 55 تن در هکتار است و برداشت پیاز از اواسط شهریور از مزارع کشت نشایی آغاز شده و تا اواخر آبان ادامه خواهد یافت.

وی از افزایش تولید پیاز خبر داد و عنوان کرد: محصول تولیدی پیاز شهرستان شیرازعلاوه بر فروش در بازارهای داخلی به کشورهای حوزه خلیج فارس نیز صادر می شود و امسال کشت پیاز در 40 درصد از مزارع با دستگاه های بذرکار و 35 هکتار نیز به صورت نشایی انجام شده است.

«مهرداد جلالیان» نیز با اشاره به مزایای کشت پیاز به صورت نشایی گفت: بهره وری از منابع تولید به ویژه آب، سطح سبز یکنواخت، کاهش میزان مصرف بذر تا 50 درصد و افزایش قابل توجه تولید از مزایای این نوع کشت است.

مسئول واحد زراعت مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز اعلام کرد: بیشترین سطح زیر کشت مزارع پیاز در شهرستان شیراز به ترتیب در مناطق سیاخ دارنگون، داریون، حومه و ارژن است و سیستم های نوین آبیاری در این مزارع اجرا شده است.

کد خبر 1109205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha