لزوم همکاری ایران برای بازسازی و توسعه اقتصادی افغانستان

اسحاقی گفت: برخی دشمنان داخلی ما را درگیر حاشیه کردند تا از سازندگی و کمک به توسعه اقتصادی افغانستان غافل شویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «سلمان اسحاقی» امروز (۳ آبان) در دیدار مجمع نمایندگان مردم استان با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به موضوع مشکلات افغانستان در حوزه بین الملل، اظهار کرد: این موضوع به عنوان دغدغه در مجلس در حال پیگیری است.

 

نماینده مردم شهرستان های قائنات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: برخی دشمنان داخلی ما را درگیر حاشیه کردند تا از بازارهای اقتصادی افغانستان غافل شویم.

 

وی بیان کرد: تنها گذاشتن مسلمانان و شیعیان افغانستان کاری اشتباه است و ما امیدواریم به عنوان بازوی دولت از کشورهایی که اعلام آمادگی برای بازسازی و توسعه اقتصادی افغانستان کرده اند عقب نیفتیم و درگیر مسائل حاشیه ای نشویم و از ابعاد اقتصادی این کشور همسایه استفاده کنیم.

 

اسحاقی به اقدام مهم مجلس برای تسهیل در صدور برخی مجوزها اشاره و تصریح کرد: ایران در بین ۱۹۸ کشور در صدور مجوز رتبه ۱۷۸ را داشت و این بسیار نامبارک بود که طبق ماده ۲۲ قانون توسعه پنجم دولت مکلف بود سالانه این را پنج رتبه کاهش دهد اما محقق نشد.

 

نماینده مردم شهرستان های قائنات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی افزود: قانون تسهیل در صدور برخی مجوز کسب و کار موجب شد بروکراسی اداری نامناسب حذف شد اما متاسفانه دشمنان داخلی که نگاه سیاسی به اقتصاد و منافع مردم مطرح کردند که مجلس به دنبال محرمانه کردن اموال مسئولان است که القای بسیار غلطی بود.

 

وی در خصوص انتصاب استاندار خراسان جنوبی نیز گفت: براساس ۱۷ شاخص اعلامی از سوی نماینده ولی فقیه در انتخاب استاندار نظر خود را به وزارت کشور اعلام کردیم که نماد اصلی این شاخص ها انقلابی بودن است.

کد خبر 1109206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha