۲ هزار مدرسه در سراسر کشور بزودی تکمیل می شود/بهسازی سرویس های بهداشتی و گرمایش مدارس

رخشانی گفت: ۲ هزار مدرسه در حال احداث سراسر کشور بزودی تکمیل و تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

«مهراله رخشانی« در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان با اشاره به فرسودگی و یا ضرورت مقاوم سازی و احداث مدرسه در کشور اظهارداشت: بیش از 9 هزار کلاس درس در مدارس کشور برای احداث پیش بینی و مراحل ساخت آن در حال اجرا است.

 

رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور افزود: کمبود کلاس آموزشی و یا ضرورت مقاوم سازی و بهسازی مدارس دغدغه جدی برای سازمان است اما کمبود اعتبارات تاکنون مانع از سرعت عمل بالا شده است.

 

وی با بیان اینکه تعدادی مدرسه از اول مهرماه وارد جریان تحصیلی شدند، تصریح کرد: 2 هزار مدرسه در حال احداث سراسر کشور  بزودی تکمیل و تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

 

رخشانی ادامه داد: با وجود محدودیت های مالی اما با کمک خیرین و اعتبارات وزارت آموزش و پرورش تعداد تکمیل و احداث مدارس در سال جاری افزایش یافته است.

 

وی اضافه کرد: خیرین در سراسر کشور برای احداث مدارس 30 هزار میلیارد ریال کمک کرده اند و این کمک های نقش مهمی در کاهش دغدغه های محیط های آموزشی داشته است.

 

بهسازی سرویس های بهداشتی و گرمایش مدارس

 

رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور با اشاره به فراگیری ویروس کرونا و ضرورت ارتقا کیفیت بهداشتی سرویس های بهداشتی مدارس گفت: نصب شیرآلات پدالی و کیفیت بخشی به ساختمان و نکات بهداشتی سرویس های بهداشتی مدارس مورد توجه قرار گرفته است.

 

وی خاطرنشان کرد: برای این کار در یک سال گذشته بیش از چهار هزار میلیارد ریال هزینه شده که این اعتبار جدایی از بودجه های نوسازی و بهسازی مدارس است.

 

رخشانی با اشاره به استاندارد سازی سیستم گرمایش مدارس نیز گفت: برای کاهش حوادث و مدیریت مصرف سوخت این سیستم نیز در حال نوسازی و بهسازی است تا بهترین تکنولوژی ها تا حد امکان استفاده شود.

 

کد خبر 1109253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha