غرس ۱۴۰۰ اصله درخت نخل توسط کانون های مساجد خرمشهر

خنافره از اجرای طرح غرس یک هزار و ۴۰۰ اصله نخل توسط کانون های مساجد خرمشهر خبر داد و گفت: در این طرح هر مسجد باید در محلات مختلف سطح شهر با استفاده از نیروهای مسجدی شامل نمازگزاران، کانون ها و پایگاه های بسیج در این زمینه مشارکت کند.

«جواد خنافره» ظهر امروز (دوشنبه ۳ آبان) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، با اشاره به برنامه روز گذشته کاشت نخل و نهال در محوطه شهرداری خرمشهر اظهار کرد: از آنجا که قیمت و ارزش نخل برحی بالاست، باید در جایی کاشته شود که مراقبت از آن به نحو احسن صورت پذیرد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری علی بن ابی طالب (ع) خرمشهر اهدای نخل برحی را تنها راه مشارکت شهرداری این شهر عنوان کرد و افزود: شهرداری می بایست آبیاری و مراقبت از این درختان را در دستور کار خود قرار دهد.

 

وی تصریح کرد: متاسفانه علی رغم اطلاع رسانی های قبلی میان کانون های فرهنگی هنری مساجد در سطح شهرستان خرمشهر در جهت مشارکت در این امر به جز تعدادی اندک از بچه های مسجدی به صورت فیزیکی و فکری مشارکت بسیار پائین بود.

 

خنافره از اجرای طرح کاشت یک هزار و ۴۰۰ اصله نخل توسط کانون های فرهنگی هنری مساجد خرمشهر خبر داد و اضافه کرد: بر این اساس هر مسجد می بایست در محلات مختلف سطح شهر با استفاده از نیروهای مسجدی شامل نمازگزاران، کانون ها و پایگاه های بسیج در این زمینه مشارکت کند.

 

وی هدف از اجرای این طرح را افزایش سرانه فضای سبز خرمشهر برشمرد و ابراز کرد: با توجه به اینکه خرید نخل و پاجوش (فرخ النخل) بودجه کلان می خواهد و به دلیل قابل تامین نبودن بودجه آن، از هسته خرما استفاده کردیم چراکه هدفمان افزایش سرانه فضای سبز این شهر است، لذا فقط سبز شدن هسته از طریق آبیاری و مراقبت ملاک است و آب دادن یک نهال در درون گلدان سخت نیست.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری علی بن ابی طالب (ع) خرمشهر عنوان کرد: تمام دلگرمی ما در موفقیت این طرح وابسته به همراهی همگان است که امید می رود هم سایه این درختان و هم سبزی و ثمرات آن، باقیات صالحاتی برای همه ما باشد.

 

وی به طرح پیشنهادی کاشت درخت نخل توسط یکی از مدیران کانون های فرهنگی هنری این شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به پائین بودن سرانه فضای سبز در شهرستان خرمشهر این طرح ارائه شد و نخل به چند جهت از جمله زیبایی، ثمردهی، عدم نیاز به هرس مداوم (سالی یکبار) و استفاده از برگ آن برای صنایع دستی مهمترین هدف این طرح بود.

 

خنافره یاد آور شد: خوشبختانه با پیگیری های مداوم یکی از پرسنل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرمشهر که با تمام توان از چند ماه قبل پیگیر این امر بود خوشبختانه به شکرانه پروردگار و مشارکت نخلداران، شهرداری شهرستان و پادگان دژ خرمشهر، مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند و حمایت مدیر ستاد و مدیران کانون های فرهنگی و هنری مساجد و سایر عزیزان روز گذشته و به مناسبت میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) اجرای طرح آغاز شد.

 

کد خبر 1109274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha