زعفران را به سرنوشت انگور مبتلا نکنیم

نماینده مردم فاروج و قوچان در مجلس شورای اسلامی گفت: برای مبتلا نشدن زعفران فاروج به سرنوشت انگور، به اتحاد و وحدت رویه در حوزه این محصول نیاز داریم.

«علی آذری» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در فاروج گفت: محصول زعفران به تنهایی می تواند اقتصاد فاروج و روستاهای آن را متحول کند اما تحقق آن راهکارها و اتحادی را نیاز دارد که در شرایط فعلی آن را نداریم.

 

نماینده مردم شهرستان های فاروج و قوچان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به رغم دارا بودن سهم 90 درصدی در تولید زعفران جهان اما تحقیقات علمی در خور بیانی در حوزه این محصول نداریم، گفت: زعفران محصول استراتژیکی است اما قدر این تولید را نمی دانیم.

 

آذری با اشاره به اینکه این محصول می تواند برای مردم امنیت شغلی ایجاد کند، گفت: تنوع حوزه های مصرف این محصول و کاربردی بودن همه بخش های این گل، زمینه مناسبی برای پویا شدن اقتصاد شهرستان است.

 

وی با تاکید بر ضروت تشکیل انجمن و یا سمنی در حوزه این محصول در شهرستان فاروج افزود: پیگیری راه اندازی انبار بورس برای تبدیل شدن هر کشاورز به یک صادر کننده، راه اندازی مزرعه الگویی، معرفی یک برند برای تولیدات زعفران را از مسئولان شهرستان مطالبه کرده ایم.

 

آذری افزود: ظرف یک ماه آینده باید انجمن یا سمن زعفران شهرستان فاروج تشکیل شود تا کارها در این چارچوب با استفاده از تجربه شرکت ها و انجمن های فعال در سطح استان های دیگر سرعت یابد.

 

وی گفت: با یکی از شرکت های فعال این محصول در خراسان رضوی توافق های انجام شده تا این محصول در فاروج هویت یابد و به جایگاه واقعی خود در اقتصاد شهرستان برسد.

 

کد خبر 1109415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha