موقوفات، اقتصاد حوزه کشاورزی را تقویت می کند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: سهم فاروج از توافق مشارکت اوقاف و امور خیریه کشور با استانداری، تقویت اقتصاد حوزه کشاورزی با اجرای پنج طرح در این بخش بود.

حجت الاسلام «عظیم آسوده» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در فاروج گفت: سهم فاروج از توافق مشارکت اوقاف و امور خیریه کشور با استانداری تقویت اقتصاد حوزه کشاورزی شهرستان با اجرای پنج طرح بود که از 14 مصوبه، پنج طرح در حوزه شهرستان فاروج شامل سه طرح در حوزه فرآوری زعفران، انگور و گوشت است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی افزود: سه طرح فرآوری زعفران، انگور و گوشت در مرحله تحویل زمین است و علاوه بر آن ایجاد دامداری 10 هزار راسی نیز در مرحله پایانی برای خرید آب است.

 

وی با اشاره به اینکه آماده سرمایه گذاری در بخش های کشاورزی و دیگر حوزه ها در شهرستان هستیم، بیان کرد: سرمایه گذاری در حوزه کشت زعفران در سال‌های گذشته چشمگیر نبوده اما در شرایط فعلی در سطح 14 هکتار از موقوفات انجام شده است.

 

حجت الاسلام آسوده گفت: تا 500 هکتار شرایط توسعه کشت زعفران را در موقوفات داریم.

 

وی با اشاره به راه اندازی باغ انگور با دو رقم ترکمن چهار و قرمز بی دانه که از انواع صادراتی است، افزود: در مرحله اول 10 هکتار آن انجام شده و 10 هکتار دیگر هم در دست اقدام است.

 

حجت الاسلام آسوده گفت: رویکرد، تکمیل زنجیره تولید و فرآوری است و در بخش راه اندازی استخر ذخیره آب برای این طرح، پرورش ماهی هم در دستور کار قرار گرفته تا از همه از ظرفیت ها به نفع اقتصادی شدن فعالیت ها استفاده شود.

 

کد خبر 1109466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha