لزوم اختصاص ردیف اعتبار ملی برای سایت پارک علم و فناوری خراسان جنوبی

خسروی گفت: اعتبارات ملی و استانی پاسخگوی هزینه های احداث سایت پارک علم و فناوری خراسان جنوبی نیست و باید برای آن ردیف ملی اختصاصی گرفته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حسین خسروی اسفزار» امروز (۴ آبان) در بازدید از سایت اصلی پارک علم و فناوری خراسان جنوبی اظهار کرد: علم تولید قدرت می‌کند و پارک‌های علم و فناوری هم که امروز در سطح کشور رو به افزایش هستند در تولید قدرت و ثروت بر محور دانش موثر هستند.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم که با همکاری و هم افزایی مسئولان و اختصاص بودجه های کشوری و استانی، ساخت و تجهیز سایت اصلی پارک علم و فناوری خراسان جنوبی، زودتر به نتیجه برسد.

 

وی ادامه داد: این سایت با حدود ۵۰ هکتار، ظرفیت ایجاد ۵۰۰ شرکت فناوری را دارد و در واقع مثل یک شهرک صنعتی، قابلیت فعالیت با نام اختصاصی شهرک فناوری را دارد.

 

خسروی با اشاره به قابلیت های فرهنگی و دانشگاهی بیرجند، عنوان کرد: با کمک همه سازمان های تحقیقاتی و همچنین بخش خصوصی مثل خیرین، باید برای به ثمر رسیدن این سایت کمک و تلاش کرد، تا مردم تولید ثروت بر محور دانش را از نزدیک ببینند.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اعتبارات ملی و استانی پاسخگوی هزینه های این سایت نیست و باید برای آن ردیف ملی اختصاصی گرفته شود، گفت: در این خصوص باید کارهای ابتدایی در استان انجام شود و سپس در تهران رایزنی خواهیم کرد تا بتوانیم این ردیف اختصاصی را در بودجه سال ۱۴۰۱ بگنجانیم.

 

خسروی بیان کرد: بودجه ساخت این سایت، تا سال ۱۳۹۷ از منابع ملی بود، اما بعد از آن برای افزایش سهم استان، ردیف این پروژه ملی و استانی شد که بر این اساس سهم بودجه ملی برای ساخت این سایت ۳۰ درصد تعیین شد که این میزان برای هزینه‌های ساخت جوابگو نیست.

کد خبر 1109534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha