کانونی مسجدی که جمعیت امام حسنی‌ها را در رسیدگی به محرومان فعال کرده است

گروه جهادی کانون امام حسن مجتبی(ع) متشکل از جوانان روستاهای اطراف اسفراین در خدمت‌رسانی به محرومان خدمات گسترده‌ای انجام می‌دهد؛ ساخت و تعمیر چند باب منزل و خدمات عمرانی و بهداشتی از جمله این اقدامات است.


به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، کانون فرهنگی هنری مسجد امام حسن مجتبی(ع) اسفراین یکی از کانون های فرهنگی هنری فعال در استان خراسان شمالی است که  در طرح ملی ایران قوی توانست با کسب امتیاز 20 هزار به عنوان کانون برتر شناخته شود.

 

این کانون فرهنگی هنری از سال 85 با مجوز رسمی ستاد فهمای استان خراسان شمالی فعالیت خود را در این استان آغاز کرده است و در محورهای فرهنگی، مذهبی، آموزشی، جهادی، عمرانی فعالیت های گسترده ای برگزار می کند.

 

«سعید شکوری» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان  با اشاره به رویکردها وفعالیت های کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی(ع) اسفراین استان خراسان شمالی، اظهار کرد: به همت اهالی مسجد امام حسن مجتبی (ع) در قالب یک گروه جهادی متشکل از روستاهای اسفراین با نام جمعیت امام حسنی ها در این شهرستان و در روستاهای اطراف فعالیت های عمرانی، درمانی و فرهنگی برای مردم روستا انجام می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی(ع) اسفراین استان خراسان شمالی با اشاره به فعالیت های گروه جهادی «جمعه های جهادی»، بیان کرد: این گروه جهادی که متشکل از 50 نفر از جوانان روستایی است، توانسته اند در روستای قهرمان آباد و روستاهای اطراف 53 سرویس بهداشتی را تعمیر و سه باب منزل مسکونی برای خانواده های محروم بسازند که در مجموع برای ساخت سه باب منزل قریب 100 میلیون هزینه شد. همچنین این گروه جهادی اقدام به تعمیر و پاکسازی مدارس روستاهای اطراف کرده است.

 

 

 

 

شکوری با اشاره به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی این کانون گفت: انجام مشاوره پزشکی و بهداشتی در جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا بخشی از فعالیت های این کانون در بحران کرونا بوده است، با توجه به اینکه در سال های اخیر در تعدادی از روستاهای اسفراین بیماری تب مالت شایع بوده است به همین جهت مشاوره بهداشتی و خدمات لازم در مورد پیشگیری از این بیماری نیز در این روستا انجام شد.

 

وی با اشاره به اینکه 1320 خانواده نیازمند و محروم روستای قهرمان آباد و روستاهای اطرف تحت پوشش خدمات این کانون هستند، گفت: با همت خیرین پس از شیوع بیماری کرونا در چندین مرحله بسته های معیشتی میان اقشار محروم توزیع کردیم، رهن و اجاره منازل، اهدای کارت هدیه، تصفیه حساب نیازمندان از مغازه ها، توزیع گوشت قربانی به صورت ماهیانه بخشی از خدماتی است که به این خانواده ها ارایه می شود.

 

وی با بیان اینکه با همکاری بنیاد برکت و بنیاد علوی هم خدمات خیرخواهانه و مواسات در این شهرستان و روستاهای آن مورد توجه است، ابراز کرد: به مناسبت بازگشایی مدارس 120 بسته فرهنگی و 40 تبلت برای دانش آموزان تهیه و توزیع کردیم. همچنین به منظور تقویت درسی دانش آموزان به آنها برنامه آموزشی تحصیلی ارایه شد.

 

 

 

 

به گفته شکوری پس از تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر ورود مساجد و بچه های مسجدی در بحث کمک رسانی به محرومین گفت:  4میلیارد تومان بسته های مومنانه و معیشتی با مشارکت خیرین در میان اقشار محروم و کم برخوردار توزیع کرده ایم.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی (ع) اسفراین گفت:  به رسم قدرشناسی از مدافعان سلامت، دورهمی های در مناسبت های مختلف به منظور پاسداشت خدمات این اقشار زحمت‌کش مورد توجه قرار گرفت به طوری که به مناسبت شب یلدا فعالان کانون مسجد امام حسن مجتبی (ع) تلاش کردند تا شکوه مهربانی و گرمای یلدایی را به خانواده ها هدیه دهند.

 

وی با اشاره به راه اندازی پویش #خیرین_رسانه با همکاری قرارگاه‌ جهادی‌ جمعیّت ‌امام‌حسنی‌ها گفت: این پویش با هدف ایجاد زنجیره همدلی و مواسات و برگزاری رزمایش کمک مومنانه در  بین خانواده ها و با جلب مشارکت خیران انجام شد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی(ع) اسفراین خاطر نشان کرد: در ابتدای شیوع بیماری کرونا ضدعفونی معابر،خیابان ها، توزیع بسته های بهداشتی توسط گروه جهادی کانون انجام می شد و تعدادی از روحانیون نیز در تدفین و غسل اموات کرونایی مشارکت داشته اند.

 

 وی با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال و کارآفرینی یکی دیگر از رویکردهای کانون امام حسن مجتبی(ع) شهرستان اسفراین است، تصریح کرد: در همین راستا دستگاه میوه خشک‌کُن و دستگاه گلاب گیری تهیه کردیم و به خانواده های سرپرست خانوار دادیم، تا از این طریق بتوانند درآمدزایی داشته باشند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی(ع) اسفراین استان خراسان شمالی ابراز کرد: یکی دیگر از فعالیت های این کانون بحث آموزش های لازم در زمینه رشته خیاطی است، تا از این طریق خانواده های بی بضاعت و سرپرست خانوار این شهرستان بتوانند صاحب کسب و درآمد شوند.

 

وی با بیان اینکه فعالیت های جهادی این کانون تنها شامل شهرستان اسفراین و روستاهای اطراف آن نمی شود، گفتدر سیل پل ذهاب و  آق قلا گروه جهادی امام حسنی ها در این مناطق حضور داشتند و به ارایه خدمت رسانی به اقشار محروم می پرداختند.

 

 

 

 

شکوری به فعالیت های فرهنگی این کانون هم اشاره کرد و گفت: آموزش قرآن و احکام، صحيفه سجاديه، تفسير قرآن کریم،آموزش نهج البلاغه،نشست های بصیرتی،اخلاقی بخشی از فعالیت های فرهنگی این کانون است.

 

مدیرکانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی(ع) با بیان اینکه توسعه و ترویج عفاف و حجاب یکی از رویکردهای این کانون است، گفت: در همین راستا مسابقه بزرگ فرهنگی «#مثل_زینب_باش» به همت کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی (ع) اسفراین به صورت مجازی ویژه خواهران برگزار شد، که این مسابقه در سه بخش کلی؛ مسابقه کتابخوانی، عکس و اهداء چادر به دختران بی سرپرست و بدسرپرست شناسایی شده در نقاط مختلف اسفراین بود.

 

 

 

 

کد خبر 1109618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha