میزان تزریق واکسن در قم از میانگین کشوری کمتر است/شهرهای اطراف قم به رنگ قرمز کرونایی درآمدند

محبی گفت: با این روند واکسیناسیون در قم، در پیک ششم شاهد یک موج سهمگین و خطرناک برای قم هستیم و متأسفانه باید بگوییم که میزان مرگ‌ومیرها نیز افزایشی خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «سیامک محبی» امروز (سه‌شنبه 4 آبان) در جلسه کارگروه بهداشت سلامت و بیولوژیک دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: گفت: تعداد بیماران سرپایی در بیمارستان‌های قم در حال افزایش است و از سوی دیگر شهرهای اطراف قم ازجمله آشتیان، تفرش و زرند به رنگ قرمز کرونایی درآمده‌اند و وقوع پیک ششم کرونا در قم، دور از انتظار نیست.
 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: میزان تزریق واکسن در قم از میانگین کشوری کمتر است و این می‌تواند مشکلات بسیاری برای ما در پیک کرونایی به بار آورد.
 

وی با اشاره به میزان واکسیناسیون در بخش‌ها و شهرهای دیگر قم گفت: در بخش‌های کهک، قنوات و جعفریه متأسفانه میزان واکسیناسیون رضایت‌بخش نیست و از بخشداران و شهرداران این مراکز درخواست همکاری بیشتر داریم.


محبی افزود: با این روند واکسیناسیون در قم، در پیک ششم شاهد یک موج سهمگین و خطرناک برای قم هستیم و متأسفانه باید بگوییم که میزان مرگ‌ومیرها نیز افزایشی خواهند شد.


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: واکسن همانند کمربند ایمنی در رانندگی به شمار می‌رود که محافظ جان انسان است و جلوی مرگ‌ومیرها را می‌گیرد.


وی با انتقاد از باز شدن برخی مدارس در قم گفت: متأسفانه برخی از مدارس به‌صورت سرخود بازگشایی‌شده‌اند و این خلاف پروتکل‌های بهداشتی بوده و سلامت دانش آموزان را به خطر می‌اندازد.


محبی گفت: عمده‌ترین گروه‌های سنتی که باید در حال حاضر به آن توجه کنیم، افراد بین 20 تا 40 سال هستند که اغلب دانشجویان، طلاب، نیروهای کاری در صنایع و... هستند که باید حتماً واکسینه شوند.

کد خبر 1109651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha