پروژه های پژوهش محور موزه هنرهای معاصر با تغییر مدیریت دچار تغییر نمی شود

رییس موزه هنرهای معاصر با اشاره به پروژه های این موزه گفت: پروژه های پژوهش محور به احتمال زیاد با تغییر مدیریت دچار تغییر نمی شود.

 

 

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست  نمایشگاه «مروری بر آثار مهدی سحابی» صبح امروز سه شنبه چهارم آبان با حضور احسان آقایی رییس موزه هنرهای معاصر، مژده طباطبایی کیوریتور و مدیر گالری مژده، سهراب احمدی کیوریتور بخش ادبی نمایشگاه مهدی سحابی در موزه هنرهای معاصر برگزار شد.

 

 در این نشست «احسان آقایی»، رییس موزه هنرهای معاصر درباره سیاست های موزه هنرهای معاصر پس از بازگشایی گفت: بعد از بازسازی موزه قرار شد که همزمان ۲ نمایشگاه داشته باشیم،یک نمایشگاه برای افراد و جریاناتی که در هنر معاصر نقش داشته و عملا نمایشگاهی نداشتند، نمایشگاه مروری بر آثار «مهدی سحابی» تحقق اولین وعده است. مهدی سحابی از جمله هنرمندان متکثری هستند که در حوزه ادبیات و هنرهای تجسمی شان دارند و در دو حوزه شاخص هستند.

 

 رییس موزه هنرهای  در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برپایی چنین نمایشگاه‌هایی بیش از آنکه موجب ارتقای سطح هنری مخاطب شود، باعث افزایش قیمت اثر هنرمند می‌شود،  توضیح داد: برخی هنرمندان، هنرمند موزه‌ای هستند و این وظایف موزه‌هاست که آن‌ها را بازخوانی کنند، گرچه شاید برای عموم مردم جذاب نباشد. همانطور که می دانید  موزه ها در بالا بردن سواد بصری مردم نقش دارند. موزه افراد مهمی را که در آرت ایران نبودند ولی بسیار خدمت کردند را باید معرفی کند، وظیفه موزه ارتقای سواد بصری افراد جامعه است و ممکن است  چنین نمایشگاه هایی مورد علاقه عموم مردم نباشد و  تنها برای علاقه مندان هنرهای تجسمی برگزار شود.

 

احسان آقایی با اشاره به رویکرد پژوهشی در موزه هنرهای معاصر  تصریح کرد: موزه برنامه ای دارد که  ما بر اساس  همان عهدی که داشتیم کار خود را انجام می دهیم و درگیر کارهای حاشیه ای نمی شویم ؛پروژه های موزه از مدت ها قبل بر روی آنها کار شده است. پروژه های پژوهش محور به احتمال زیاد با تغییر مدیریت دچار تغییر نمی شود.

کد خبر 1109669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha