مهدی سحابی یک «من» با وجوه متکثر مختلف است

کیوریتور ادبی نمایشگاه مروری بر آثار مهدی سحابی، مهدی سحابی را یک «من» با وجوه متکثر مختلف خواند و گفت: این «من» گاه بیان واژگانی دارد و گاه تصویری که این ها از یکدیگر قابل انتزاع نیستند.

 

 

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست نمایشگاه «مروری بر آثار مهدی سحابی» صبح امروز سه شنبه چهارم آبان با حضور احسان آقایی رییس موزه هنرهای معاصر، مژده طباطبایی کیوریتور و مدیر گالری مژده، سهراب احمدی کیوریتور بخش ادبی نمایشگاه مهدی سحابی در موزه هنرهای معاصر برگزار شد.

 

 در این نشست «سهراب احمدی»، کیوریتور بخش ادبی نمایشگاه مروری بر آثار مهدی سحابی  با اشاره به کتاب «در جستجوی زمان از دست رفته» مارسل پروست که مهدی سحابی ترجمه آن را انجام داده است، گفت: مهدی سحابی یک «من» است با وجوه متکثر مختلف. مهمترین وجوه شخصیت سحابی یک «من» با تکثر مخلتف است گاه بیان واژگانی دارند و گاه تصویری که اینها از یکدیگر قابل انتزاع نیستند.

 

وی اظهار کرد: برای این نمایشگاه دو کتاب مجزا به چاپ می‌رسد ؛ در یکی از این کتاب‌ها به آثار تجسمی و یکی از کتاب‌ها به آثار ادبی سحابی پرداخته شده و در آن به صورت روش‌مند و پیکره‌مند مطابق با روش‌های مطالعاتی در دانشگاه، آثار هنری و ادبی سحابی مورد نقد و خوانش نشانه‌ شناسانه ، روانکاوانه ، جامعه‌شناختی و... قرار گرفته است

سهراب احمدی  تصریح کرد:در بخش ادبی من به تکثری بر می گردم که بعد دیگری از آقای سحابی است این بعدی است که نه تنها از او مترجمی می سازد که 60 اثر را از زبان های دیگر ترجمه کرده است بلکه مولف محور بودن یک دیگری در زبان مقصد که زبان فارسی ایجاد کرده است، او کاری کرده است که ما با مارسل پروستی مواجه ایم که برای ما فارسی زبان هاست. مهمترین دستاورد کتاب نمایشگاه این است که وجه تصویری و وجه واژگانی آقای سحابی از یکدیگر جدا نشدند.

کد خبر 1109697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha