ضرورت بازنگری طرح هادی در روستاهای کشور

نیکزاد گفت: بازنگری طرح هادی و افزایش بافت نیازمند تغییرات هستند تا مشکلات جوانان روستا برطرف شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ساری، «اکبر نیکزاد» امروز(۵ آبان ماه) در جلسه بررسی مشکلات روستاهای مازندران، بر لزوم تامین معیشت برای روستاییان تاکید کرد و افزود: بنیاد مسکن بنیاد انقلابی است و درصدد حل مشکلات مردم است و بر خود وظيفه می داند که مشکلات را حل کند.

 

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه اگر تولیدات روستایی نباشد وابستگی پیش می‌آید،‌ افزود: روستاییان در خط مقدم تولید هستند که باید مشکلات آنان باید حل گردد تا با آغوش باز بتوانند بدون موانع به تولیدات بپردازند.

 

وی تصریح کرد: هرچند سختگیری در راستای تغییر ‌کاربری برای منافع منابع آن استان دیده شده است باید در قانون تغییر کاربری بازنگری شود تا مشکل مسکن در روستاها حل شود.

 

نیکزاد بر لزوم توسعه گردشگری روستایی تاکید کرد و گفت: در زمینه روستاهای هدف گردشگری باید با اولویت این طرح دنبال شود ، هر منطقه ای که این قابلیت را دارد باید گردشگری روستایی در آن دنبال شود ، بسیاری از شهروندان در روزهای تعطیل به گردشگری می پردازند ، همین روستاهای اطراف باید مکانی برای گردشگری سالم روستایی باشد، گردشگری روستایی اقتصاد روستا را حرکت می دهد و نباید از آن غفلت کرد.بنیاد مسکن در زمینه مطالعه و اجرای طرح های گردشگری روستایی هزینه می کند و سرمایه می گذارد.

 

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور یادآور شد: در اجرای طرح هادی علاوه بر مردم، مسئولان هم پای کار بیایند تا با ایجاد ستاد و بکارگیری از اعتبارات ملی و امکانات استانی بعد از دوماه بسیاری از مشکلات در این حوزه رفع شود.

 

نیکزاد بیان کرد: از جمله مسایل مهمی که باید به آن پرداخت رعایت اصول فنی در اجرای طرح های عمران روستایی است، پولی که بنیاد مسکن می‌گذارد و سرمایه ای که تامین می شود و اعتباری که اختصاص می‌یابد با هزاران مشکل تامین می شود و بودجه کشور است ، باید در اختصاص و هزینه کرد آن دقت فراوان داشت و هزینه کرد.

 

کد خبر 1110120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha