تئاتر بە عنوان مادر هنرها، از تاثیرگذارترین هنرها به شمار می‌رود

فرماندار مریوان با اشاره به اینکه تئاتر خیابانی مریوان موضوعی همه‌گیر است، گفت: تئاتر بە عنوان مادر هنرها، یکی از تاثیرگذارترین هنرها به شمار می‌رود.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، آرتیکاس اقبال فرماندار مریوان و رییس ستاد اجرایی جشنواره تئاتر خیابانی مریوان در آیین افتتاحیه پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تاتر خیابانی مریوان اظهار کرد: بنا بە اظهار متخصصان امر، شهر مریوان بە عنوان یک شهر مرزی بهترین نقطە و مکان و جامعە برای اجرای تئاتر خیابانی است.

 

 

وی بیان کرد: بسیار خرسندیم از اینکە شاهد برپایی آیین افتتاحیە پانزدهمین جشنوارە تئاتر خیابانی مریوان هستیم.

 

 

فرماندار مریوان عنوان کرد: سالیان درازی است تئاتر خیابانی مریوان در حال برگزاری است و خوشبختانە امروز شاهد آن هستیم کە بە این جشنوارە اهمیت دادە می‌شود.

 

 

اقبال افزود: مردم امروزە برای تئاتر خیابانی مریوان بە عنوان موضوعی همەگیر اهمیت قائل هستند و همە مردم آن را درک کردەاند کە تئاتر چیست و چگونە از آن بهرەمند شوند. 

 

 

وی خاطرنشان کرد: تئاتر بە عنوان مادر هنرها، یکی از تاثیرگذارترین هنرها است کە ارتباط مستقیم و همزمان و دو سویەای با بازیگر و تماشاچی دارد و این موهبتی است کە مردم مریوان از آن بهرەمند هستند.

 

 

اقبال تصریح کرد: مریوان بە عنوان شهری مرزی بهترین نقطە و مکان و جامعە برای اجرای تئاتر خیابانی است و مردم آن را درک کردە و با آن ارتباط برقرار می‌کنند.

 

 

وی عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم در آیندە برنامەهای پربارتر و غنی‌تری را با توجە بە پتانسیل موجود در مریوان داشتە باشیم.

 

 

اقبال در پایان از زحمات هنرمندان تشکر کرد و یادآور شد: باید بە هنرمندانی کە با هنر خود سبب نشاط و هم‌افزایی در جامعە می‌شود، بها دادە شود.

کد خبر 1110214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha