مساجد و کانون ها به عنوان پایگاه های فرهنگی و تربیتی نقش بسزایی را در جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی ایفا می کنند

حیدریان، گفت: مساجد و کانون ها به عنوان پایگاه های فرهنگی و تربیتی با استفاده از پتانسیل نیروهای جوان می‌توانند کار کرد مناسبی را در جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و انحراف جوانان ازخودنشان دهند .

نادر حیدریان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد به عنوان قلب تپنده وپویای فعالیت‌های زیربنایی فرهنگی می‌تواند بستری مناسب جهت جذب و آموزش ورشد جوانان وبویژه نوجوانان را فراهم نماید واین مهم با وجود نیروهای باانگیزه .مومن وجوان امکان پذیراست .

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی صحنه افزود: کانون ها علاوه بر بحث نماز وعبادات می‌توانند در جهت رشد ،تعالی ونیز تقویت روحیه جهادی ومشارکت جمعی بستر مناسبی را درمساجد برای جوانان فراهم آورند وبااستفاده از ظرفیت اساتید فرهنگی هنری در راستای آموزش وبهره وری بیشتر از پتانسیل نسل جوان نهایت استفاده وکارایی را ببرند.

 

وی با اشاره به نقش کانون ها در ایام کرونا خاطر نشان کرد: کانون‌های مساجد از ابتدای شیوع کرونا تا کنون با حضور در اماکن عمومی وکمک به کادر درمان ونیز ضدعفونی اماکن عمومی نقش بسزایی داشته  ودرادامه این راه نیز می‌توانند با روشنگری ، ترویج وتشویق مردم به رعایت اصول بهداشتی ونیز تزریق واکسن کرونا دوچندان موثر باشند.


حیدریان بابیان اینکه کانون های مساجد در تربیت نیروهای مسجدی و ولایی حرکتی مستمر و بهینه  داشته و دارند ، اظهار کرد: کانون های مساجد زمینه مناسب برای جذب جوانان، تربیت و آموزش مناسب قشری سالم .صالح وگوش به فرمان ولایت را فراهم کرده  تا ظرفیتی ارزشمند را در  راستای ارتقا واعتلای مبانی ارزشی اسلام وانقلاب تربیت  وپتانسیل عظیمی از این نیروها را در راستای نیل به اهداف متعالی انقلابمان تحویل جامعه دهد.

کد خبر 1110217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha