اقتصاد آتی کشور وابسته به حوزه مهارت آموزی خواهد بود

مبینی دهکردی گفت: دانش آموخته بدون مهارت، هیچ آینده روشنی برای استفاده از آنچه که تحت عنوان علم و دانش آموخته است، نخواهد داشت و اقتصاد آتی کشور وابسته به حوزه مهارت آموزی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «ساسان مبینی دهکردی»، امروز (پنج شنبه 6 آبان) در مراسم اختتامیه بخش فناوری طراحی گرافیک و راهکارهای نرم افزاری برای تجارت نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت که در مجتمع «شهید آیت الله ربانی شیرازی» شیراز برگزار شد، گفت: دانش آموخته بدون مهارت، هیچ آینده روشنی برای استفاده از آنچه که تحت عنوان علم و دانش آموخته است، نخواهد داشت.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس اظهار کرد: در بسیاری از کشورهای توسعه یافته 90 درصد سرمایه گذاری را از بخش خدمات دریافت می کنند و کمتر به دنبال سرمایه گذاری های سنگین و آلاینده می روند و بخش اعظم این میزان را از حوزه مهارت دریافت می کنند.

وی با اشاره به اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کار مهارت آموزی را فراهم می کند، افزود: مهارت آموزی از پادگان و زندان ها آغاز شده و زمان زندگی آنان تلف نمی شود.

مبینی دهکردی با اشاره به اینکه اقتصاد آتی کشور هم وابسته به حوزه مهارت آموزی خواهد بود، اضافه کرد: خروجی این مسابقات باید به سرمایه گذاری ها، مهارت آموزی ها و مهارت افرایی به بپیوندند.

وی با اشاره به اینکه بعد از برگزاری جشنواره های جهانی نخبگانی مشخص می شوند که سرمایه های این کشور محسوب می شوند، افزود: ظرفیت سازی را برای استفاده از ظرفیت های بوجود آمده فراهم کنیم.

کد خبر 1110312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha