برگزاری ۲۰۰ برنامه همزمان با هفته بسیج دانش آموزی در گلستان

علیخانی از برگزاری ۲۰۰ برنامه همزمان با هفته بسیج دانش آموزی در گلستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «محمود علیخانی» امروز (پنجشنبه 6 آبان) در نشست خبری هفته بسیج دانش آموزی گفت: هفته بسیج دانش آموزی از روز (شنبه 8 آبان) با عنوان هفته «استکبارستیزی» آغاز می شود و تا روز (جمعه 14 آبان) ادامه دارد.

 

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی گلستان با بیان اینکه شعار این هفته «نوجوانان انقلابی، پیشگامان گام دوم» است، افزود: با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب که 40 بار اسم جوان و نوجوان آمده و امامین انقلاب انتظار از جوانان دارد.

 

وی ادامه داد: از 40 هزار شهید دانش آموز و فرهنگی استان، سهم گلستان 600 شهید دانش آموز و فرهنگی است که 490 شهید دانش آموز و 110 شهید فرهنگی هستند.

 

علیخانی گفت: از این تعداد شهید دانش آموز استان، 58 شهید 15 سال به بالا، 41 شهید 15 سال، 11 شهید 14 سال، 3 شهید 13 سال، یک شهید 12 سال، یک شهید 11 سال و یک شهید 10 سال داریم.

 

وی با بیان اینکه بسیج را یک تفکر و هر دانش آموز را یک بسیجی می دانیم، افزود: در استان گلستات 380 هزار دانش آموز وجود دارد که همه این دانش آموزان تفکر بسیجی دارند.

 

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی گلستان با اشاره به اینکه برنامه های هفته بسیج دانش آموزی در 4 محور شکل گرفته است، اظهارداشت: نوجوان ایرانی، شهدای دانش آموز، استکبارستیزی و بسیج دانش آموزی از محورهای برنامه های هفته بسیج دانش آموزی است.

 

وی گفت: در هفته بسیج دانش آموزی 200 برنامه پیش بینی شده است که 40 برنامه ویژه هستند.

 

علیخانی ادامه داد: برنامه های هفته بسیج دانش آموزی در حوزه ایثار و شهادت، علمی، رزمایش پدافند غیرعامل و محرومیت زدایی است.

 

وی، معرفی شهید شاخص سال بسیج دانش آموزی در کشور، استان و شهرستان را از برنامه های این هفته برشمرد و افزود: برگزاری 19 یادواره شهید دانش آموزی، یادواره 600 شهید دانش آموز و فرهنگی با عنوان لاله های روشن، تجلیل و تکریم از خانواده شهدای دانش آموز و فرهنیگ، عطرافشانی گلزار شهدای دانش آموز و فرهنیگ، نواختن زنگ ایثار و شهادت در مدارس و برگزاری یادواره شهدای دانش آموزی با عنوان از مسیر شهید فهمیده ها تا بصیرت شهید لندی ها از برنامه های حوزه ایثار و شهادت در هفته بسیح دانش آموزی است.

 

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی گلستان گفت: در محور فرهنگی برنامه هایی همچون؛ تولید محتوا با موضوع استکبار ستیزی و بصیرت افزایی، صدور بیانیه مجامع علوی و فاطمی، مسابقات فرهنگی در مدارس، اردوی فرهنگی دانش آموزان وو رزمایش پدافند غیرعامل برگزار می شود.

 

وی با اشاره به محور محرومیت زدایی، افزود: این برنامه در قالب «پویش همکلاسی مهربان» با توزیع 40 هزار بسته حمایتی، پوشاک، لوازم التحریر، تبلت و بسته معیشتی اجرا شده و در هفته بسیج دانش آموزی نیز در قالب «نهضت خدمات مومنانه» با ارائه خدمات پزشکی و درمانی در مدارس کم برخوردار و توزیع بسته های حمایتی اجرا می شود.

 

کد خبر 1110360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha