ثبت ۱۵ وقف جدید در نهبندان از ابتدای سال جاری تاکنون

بهادری گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۵ وقف جدید به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در نهبندان به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، «حمید بهادری» امروز (6 آبان) در گفتگو با رسانه های گروهی اظهار داشت: وقف تنها و مهم ترین عاملی است که می تواند به انسان کمک کند و نامه انسان را در بُعد ثواب افزایش دهد.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهبندان با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 15 وقف جدید در شهرستان نهبندان به ثبت رسیده است، ادامه داد: این موقوفات به ارزش یک میلیارد و 500 میلیون تومان با نیات عزاداری امام حسین (ع) و دهه فاطمیه و امامزاده سیدالحسین(ع) این شهرستان ثبت شده است.

 

وی در ادامه بیان کرد: آخرین وقف جدید در روز ولادت پیامبر گرامی اسلام (ص) به ارزش یک میلیارد و 300 میلیون تومان به ثبت رسیده است که شامل 6 دانگ یک قطعه زمین مزروعی دیمی واقع در دشت سربیشه دهستان مومن آباد به مساحت ۲.۵ هکتار است.

 

بهادری در ادامه گفت: از این تعداد حدود سه وقف به ارزش 700 میلیون ریال با نیت عزاداری سیدالشهدا(ع) و دهه فاطمیه طی دهه وقف در شهرستان نهبندان به ثبت رسیده است.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهبندان به تعداد موقوفات این شهرستان اشاره کرد و گفت: در نهبندان 513 موقوفه و یک هزار و 52 رقبه وجود دارد که  80 درصد موقوفات این شهرستان مربوط به عزاداری امام حسین (ع) است.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهبندان در پایان با بیان اینکه شهرستان نهبندان نیازمند ثبت موقوفات جدید در هفت بخش است، عنوان کرد: این شهرستان نیازمند ثبت موقوفات جدید در بخش های قرآنی، تامین هزینه ازدواج، ایتام، کمک به زندانیان نیازمند، بهداشت و سلامت، تامین هزینه تحصیل دانشجویان و دانش آموزان نیازمند و فراگیری علوم روز است.

کد خبر 1110361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha