امنیت و آزادی در دنیای نابرابر امروز جز با ایستادگی در برابر ظلم محقق نمی شود

به گفته سردار سلامی، وقتی امام، امت و مکتب اسلام به عنوان سه رکن اصلی عظمت، شکوه و جلال تمدن اسلامی به هم گره می‌خورند هیچ قدرتی قادر نیست بر مسلمانان سیطره یابد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، فرمانده کل سپاه پاسداران کشور امروز در کنگره 3535 شهید استان زنجان در مصلای نماز اظهار کرد: زنجانی ها مردمی هستند ظهر جوانمردی عالم هستی؛ مردمی که دست های بریده را دوست دادند و در هشتم محرم هر سال با علمدار کربلا حضرت ابوالفضل(ع) تجدید پیمان می کنند.

 

سردار حسین سلامی با اشاره به اینکه هر قوم و جامعه ای شبیه چیزی می شوند که به آن عشق می وزرند و به آن وفادار بوده و برای آن جان می دهند و به پای آن اشک می ورزند، افزود: زنجانی ها به حضرت ابوالفضل(ع) عشق می ورزند و هر جا پیشوای جامعه نیاز بداند آنان در قلب جامعه حصور شرافتمندانه دارند.

 

وی با اشاره به اینکه زنجان را با ستارگان پرفروغش در آسمان وفاداری و 3535 شهید می شناسیم، گفت: این شهر با مردان بزرگی که ضامن عزت دائمی ما شده اند؛ مردان جانبازی که ضامن عظمت و جاودانگی اسلام در جامعه شده اند، شناخته می شود.

 

این مسئول با یادآوری اینکه زنجان را با خانواده شهدا و رضا شدن در محضر خدا می شناسیم، افزود: خانواده هایی که با بدرقه شهدا، همه آرزوهای خود را بدرقه کردند در حالیکه بیشترین نیاز را به بودن در کنار فرزندانشان احساس می کردند؛ لباس جهاد بر تن فرزندان خود پوشاندند و به جبهه ها بدرقه کردن و این ایثار و شکوه زیباتری است.

 

سردار سلامی افزود: واقعیت این است که همیشه از صدر اسلام تا به امروز جهاد و شهادت ضامن سعادت مسلمانان است و هرزمان که خورشید اسلام بر عالم درخشش کرد تمام اشرار عالم و شیاطین، منافقان، مشرکان و کافران در مقابل طلوع این خورشید ایستادند چه آن زمانیکه پیامبر، شرف انسان را در عصر جاهلیت به بشر بازگرداند و اصحاب شیطان در برابر او صف آرایی کردند و چه در زمان امامت تمام امامان، اسباب زر و تزویر منافقان و مشرکان در برابر حقیقت و نور اسلامی ایستاد تا نور خدا را خاموش کنند.

فرمانده کل پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه ایستادگی دشمنان در برابر نور اسلام یک حقیقت است، گفت: بعثت نوینی از اسلام برای نجات بشریت از جاهلیت نوین و برای نجات مسلمانان و عظمت، مجد و زنده نگه داشتن تمدن اسلام و جاری شدن وحی در جامعه و برای عبادت خداوند متعال و جایگزینی اخلاق، معنویت و ایمان به جای شرک، کفر، الحاد و ابتذال  برای عظمت، فخر، شکوه، جلال و جمال اسلام و مسلمانان این انقلاب هم با این اهداف بزرگ حرکت بزرگی را در عصر سلطه قدرت‌های شیطانی در ظلمتی جدید آغاز کرد.

 

وی ادامه داد: این انقلاب به رهبری امام خمینی(ره) حرکت جدیدی در عصر ظلمت ایجاد کرد و این معجزه خدا بر قلب معمار کبیر انقلاب بود، در دورانی که خبر از عزت مسلمان نبود و ثروت های مسلمان و شکوه مسلمانی غارت می شد و در این دوره نیز کافران تلاش کردند نور خدا را خاموش کنند ولی این بار ملت ایران با درس‌گیری از خاطرات صدر اسلام و نهضت عاشورا این بار تصمیم گرفتند امام خود را در میدان جنگ تنها نگذارند. از 600 نفر جمعیت استان زنجان 3هزار و 535 شهید یعنی خیل عظیمی از مردم زنجان به جبهه شتافتند تا سند حجت و دلیل روشن و آشکار و حجت مبین این جامعه باشند.

سردار سلامی افزود: نمی توان در برابر دنیای نابرابر امروزی به امنیت و آزادی جز با ایستادگی در برابر ظلم دست یافت؛ مستکبران بر حسب معیارهای ظاهری قدرت، قدرتمند هستند و اگر چنین نبود مستکبر نمی شدند. عالم اسلام جزو هدف های نهایی استکبار است و نمی توانند استقلال مسلمان را ببیند چرا که شکوه، سیطره و امپراطوری خود را در غلبه بر مسلمانان می بینند.

 

وی با اشاره به اینکه استکبار تلاش می کند مسلمانان را در نقشه سیاسی خود ترسیم کنند و نقطه اصلی این سیاست ایران اسلامی است، گفت: دشمن تمام تمرکز خود را بر این نقطه قرار داده است؛ شما سرنوشت کشورهایی چون سوریه، لبنان، یمن، عراق و افعانستان را می بینید اگر ضعف باشد کشور اشغال می شود و مردم مجبور به فرار از خانه های خور می شوند.

 

سردار سلامی یادآور شد: به فضل الهی و قوت رهبر حکیم که از منطق قرآن الهام می‌گیرد و صلابت پیشوایان معصوم ما که در قامت بلند و قلب مطمئنه و ذهن آگاه بیدار او متجی بوده و عمود خیمه تمدن اسلامی است، ملت‌های مسلمان به ویژه ایران که از تاریخ آموخته است که به کلام رهبرشان گوش فرا داده و حرکات خود را با آهنگ حرکات ایشان تنظیم کنند، در میدان و صحنه باقی مانده و صبر  جهاد می کنند تا  دشمن را از سرزمین‌های اسلامی دور کنند.

 

وی گفت: دشمن علاقه‌مند به خیمه زدن در کشورهای اسلامی است اما هنر انقلاب اسلامی این است که قدرتی موثر از مسلمانان ساخته و شهادت آرمان امت اسلامی باشد تا وقتی خداوند اذن می‌دهد که امام حسین (ع) در راه اسلام، فدا شود جان ناقابل ما در مقابل اسلام ارزشی ندارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: اسلام در لبنان، سوریه، عراق، یمن و اقصی نقاط عالم اسلام قدرت ساخته و در مقابل این تهاجم مقاومت می‌کند در حالی که دشمن آخرین نفس‌های خود را می‌کشد و شادابی و طروات گذشته در دشمنان نیست و رهبران آنان افسرده و سربازان آنان خسته و سلاح‌هایشان فرسوده است اما مسلمانان با نشاط در جستجوی شهادت بوده و از پای نایستاده‌اند و در حال حرکت هستند.

 

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: وقتی حاج قاسم سلیمانی و مهندس المهدی در عراق شهید شدند این موضوع نشان داد که دشمن تحمل تاثیر این مردان را ندارد و این موضوع برای آمریکا قابل تحمل نیست.

 

به گفته سردار سلامی، امروز به برکت وجود رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، میدان جهاد از جوانان پرشور مملو گشته و ایران در مسیر پیشرفت قرار گرفته و از تحریم‌ها عبور داده  شده و استکبار در حال فرار است و جانی برای عمل برایش نمانده است.

 

وی ادامه داد: وقتی امام، امت و مکتب اسلام به عنوان سه رکن اصلی عظمت، شکوه و جلال تمدن اسلامی به هم گره می‌خورند هیچ قدرتی قادر نیست بر مسلمانان سیطره یابد و نظامی اسلامی هرگز به دشمنان اجازه نمی‌دهد با ابرهای تیره در برابر خورشید اسلام ایستادگی کرده و آن را خاموش کنند.

 

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یادآور شد: امروز نقطه اصلی تهاجم دشمن بر رهبر انقلاب اسلامی است به این دلیل که سرچشمه ایمان و نقطه اصلی استقامت و ثبات ملت است و دشمن همواره او را مورد هدف قرار می دهد.

 

این مسئول یادآور شد: این امت هر گاه ایستادگی کرده است موفق بوده و امروز ما در فرازهای آخر و در آستانه فتح قله‌های بزرگ هستیم که در برابر تحریم ایستاده و فشار سیاسی را پشت سر گذاشته و عملیات روانی و جنگ رسانه‌ای دشمن را بی‌اعتبار کرده و قدرت خود را به جهانیان نشان می‌دهد.

 

کد خبر 1110382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha