ائمه جمعه فارس از ایجاد غوغا سالاری و هرج و مرج در فضای شهر جلوگیری کنند

آیت الله دژکام گفت: ائمه جمعه فارس باید از ایجاد غوغا سالاری و هرج و مرج در فضای شهر جلوگیری کنند و علاوه بر خود امام جمعه شهر، مسئولان دفتر وی نیز باید نقش پدر معنوی را در سطح شهر داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز (پنج شنبه 6 آبان) در دوره ارتقای سواد رسانه ‌ای و تعالی فرهنگی ویژه مدیران روابط عمومی و مسئولان فرهنگی دفاتر ائمه جمعه استان فارس گفت: موضوعاتی که در زمینه ارتقای سواد رسانه و مدیریت فرهنگی مطرح می شود یک قدم کوچک برای جبران ضعف های تبلیغی و رسانه ‌ای است و رهبر معظم انقلاب اخیرا به آن اشاره کردند.

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز ادامه داد: ائمه جمعه باید از ایجاد غوغا سالاری و هرج و مرج در فضای شهر جلوگیری کنند و علاوه بر خود امام جمعه شهر، مسئولان دفتر وی نیز باید نقش پدر معنوی را در سطح شهر داشته باشند و برای ایجاد آرامش و هم افزایی و برادری تلاش کنند تا شاهد ایجاد اختلاف و وارد شدن به نزاع های سیاسی و یا اجتماعی نباشیم.

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب فرموده اند که در فضای مجازی دارد آبروی افراد برده می شود که نشان می دهد برای جلوگیری از غوغا سالاری ‌ها باید یک جامعه اخلاقی و منظم بسازیم و باید به عنوان قشر حزب اللهی جامعه به دشمن برای ایجاد این هرج و مرج در هیچ سطحی کمک نکنیم.

آیت الله دژکام تاکید کرد: باید بپذیریم که خیلی از ما هنوز آنگونه که باید، ملزم به رعایت نظم نیستیم و وقتی خودمان نظم نداشتیم زمینه بی نظمی را در جامعه هم فراهم آورده ایم.

وی ادامه داد: نماز جمعه باید مستقل و مردمی اداره شود و در خصوص حوزه علمیه نیز صدق می کند و حوزه علمیه، مستقل و مردمی بوده و مستقل و مردمی خواهد ماند و وظیفه اول همه ما این است که دین‌ دارانه در عرصه اجتماع فعالیت کنیم.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: اگر ما مستقل و مردمی باشیم، آنگاه به شکل مطلوب نیز می توانیم مطالبه عدالت کنیم اما اگر ما اهل عدالت نباشیم نمی توانیم برای اصلاح جامعه تلاش کنیم و به نتیجه برسیم.

وی افزود: باید در جامعه مطالبه گری صحیح و منطقی داشته باشیم و اگر در جامعه ما مطالبه گری نباشد امید در جامعه نابود خواهد شد، اما مطالبات ما باید مودبانه باشد و ادب و آبروی افراد را برای مطالبه گری زیر پا نگذاریم و در تولیدات رسانه‌ای هم همین مسئله باید رعایت شود و حفظ ادب و رعایت اخلاق در همه ی این عرصه ‌ها باید اولویت داشته باشد.

خاطر نشان می شود، در این دوره آموزشی که ۵ و ۶ آبان ماه در شیراز برگزار شد، مدیران روابط عمومی و مسئولان فرهنگی دفاتر ائمه جمعه استان فارس با مبانی و سر فصل های مختلفی ازجمله اصول روابط عمومی، سواد رسانه ای، تولیدات مجازی، تحول و مدیریت فرهنگی و نیز تشکیلات و شبکه سازی آشنا شدند.

کد خبر 1110453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha