راه برون رفت از مشکلات کار جهادی و همراهی مردم است 

حجت الاسلام احمد اکبری گفت: باید به مسئولی که در شهر رودبار سکونت ندارد تذکر داده شود و همچنین در بحث انتصاب مسئولین شایسته سالاری در نظر گرفته شود، مشکلات مردم در این دولت با حرکت جهادی حل شود و مردم نیز کمک کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۷ آبان ماه حجت الاسلام «احمد اکبری» در خطبه های نماز جمعه رودبار جنوب، ضمن دعوت به تقوای الهی، گفت: یکی از مصادیق تقوای الهی صداقت و راستگویی است و پیامبر (ص) می‌فرماید؛ که از دروغ گویی بپرهیزید که دروغگویان در جهنم هستند و صداقت و راستگویی در بهشت است.


امام جمعه رودبار جنوب افزود: امیرالمؤمنین علی (ع) می‌فرماید؛ ۴ چیز است که به هرکس داده شود، خیر دنیا و آخرت به او داده شده است اول راستگویی دوم برگرداندن امانت به صاحبش سوم فردی که مال حرام را از خود و شکمش دور کند چهارم فردی که  اخلاق خوب و حسنه داشته باشد.


وی بیان کرد: انسان حتی به شوخی نباید دروغ بگوید زیرا اعتماد مردم نسبت به او از بین خواهد رفت و موجب شقاوت می شود، خصوصا افرادی که دارای پست و مسئولیت هستند باید صادق باشند و وعده دروغین ندهند و اگر نسبت به وعده ها بد قول بودند دلیل آن را به مردم با صداقت توضیح دهند.


حجت الاسلام اکبری با اشاره به ۸ آبان ماه سالروز ورود حضرت معصومه (س) به شهر قم، عنوان کرد: این بانوی بزرگوار دارای کرامات بسیاری بوده و معروف به کریمه اهل بیت (ع) است.


خطیب موقت جمعه رودبار جنوب با بیان این مطلب که آبان ماه خاطرات بسیاری را در ذهن مردم تداعی می کند، ادامه داد: ۱۳ آبان ماه سالروز شهادت حسین فهمیده و نیز روز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان انقلابی است.


وی اظهار کرد: از زمان تسخیر لانه جاسوسی تا امروز دشمنان اسلام توطئه ها و فتنه های بسیاری را راه انداخته اند، همچون فتنه آبان ماه سال ۹۸ و آبان امسال که در حمله سایبری به سیستم هوشمند کارت سوخت، آنها همچنان در حال به دنبال ضربه زدن به نظام اسلامی و همچنین جدایی مردم از این نظام هستند.


حجت الاسلام اکبری با اشاره به بازدید رئیس جمهوری از پمپ بنزین ها و شنیدن درد دل مردم، خاطرنشان کرد: نتیجه انتخاب صحیح مردم در مواقع گرفتاری ها نمایان می شود چرا که شاهد بودیم رئیس جمهوری خودش وارد عرصه شده و به مشکلات رسیدگی می کند.


 امام جمعه موقت رودبار جنوب ضمن تشکر از اقدامات دولت پس از استقرار، خاطرنشان کرد: در انتصاب و یا ابقای برخی از استانداران، مدیران کل و مدیران شهرستانی تغییراتی صورت نگرفته است و همین امر موجب سردرگمی و بی انگیزه ای آنها شده است و خواسته مردم نیز تغییر وضع موجود است چرا که با کار جهادی مشکل مردم حل می شود.


وی ابراز کرد: چند روز قبل شهردار تهران یکی از بستگان خود را منصوب کرد و صدا و سیما مردم را نسبت به این مسئله آگاه کرد، که از صدا و سیما و شهردار تهران که با توجه به اعتراض حکم را لغو کرد، تقدیر و تشکر می‌کنم.


حجت الاسلام اکبری افزود: جا دارد از شکرالهی نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس شورای اسلامی به دلیل انتخاب فرماندار جوان، ولایی، جهادی و بومی تشکر کنم زیرا مردم منتظر چنین اتفاقی بودند که افتاد و ما آن را بعد از ۴۲ سال به فال نیک می گیریم.


خطیب موقت جمعه رودبار جنوب ضمن تشکر از زحمات مسئولین سابق، بیان کرد: مشکلات ما بعد از این همه سال در بحث کشاورزی، مشکلات راه، کنکور، اسناد ملکی مردم و آب آشامیدنی، بهداشت و خیلی از موارد دیگر فقط با تلاش جهادی حل می شود.


وی ادامه داد: یکی از مشکلات، اسناد منابع ملی است که اجداد ما روی این زمین ها زندگی کرده اند و بعد از این سال ها هنوز مشکل آنها حل نشده، وضعیت نیروی انسانی این شهر وضعیت مطلوبی نیست، مردم برای این که تسهیلات بانکی بهره مند شوند، به ضامن کارمند و یا سند مالکیت نیاز دارند که نه کارمند زیادی وجود دارد و نه سندی که بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند.


حجت الاسلام اکبری عنوان کرد: فرماندار رودبار جنوب محکوم به موفقیت است و این مشکلات را رایزنی می‌کنند و ما مردم باید با ایشان همراهی و همیاری کنیم و این انتظار از فرماندار می‌رود در خصوص انتصابات فرمانداری و سایر ادارات از نیروهای بومی استفاده کنند.


امام جمعه موقت رودبار جنوب در خاتمه تاکید کرد: باید به مسئولی که در شهر رودبار سکونت ندارد تذکر داده شود و همچنین در بحث انتصاب مسئولین شایسته سالاری در نظر گرفته شود، مشکلات مردم در این دولت با حرکت جهادی حل شود و مردم نیز کمک کنند.

کد خبر 1110508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha