مسئولان جدید در تقسیم امکانات، منابع و بودجه‌ها عدالت را رعایت کنند

حجت الاسلام شمس الدین با تاکید براینکه مسئولان جدید در تقسیم امکانات، منابع و بودجه‌ها عدالت را رعایت کنند گفت: با رعایت عدالت دیگر شاهد تقسیم بندی‌های منطقه‌ای و جغرافیایی نخواهیم بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در انزلی، حجت الاسلام «سید عبدالجواد شمس الدین» در خطبه های عبادی – سیاسی نماز جمعه امروز (۷ آبان) با اشاره به ۲۳ ربیع‌الاول سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه(س) به قم، اظهار داشت: وجود این بانوی عالمه کریمه معصومه اهل بیت(ع) پایگاهی برای تشیع در عالم ایجاد کرده که هدایت‌گر انسان های عصر ماست.

 

امام جمعه بندرانزلی با اشاره به سالروز شهادت شهید فهمیده که امام(ره) او را رهبر خطاب کرد افزود: این نوجوان در ۱۳ سالگی در لحظه کاری را انجام داد که دشمن را زمین گیر کرد. شهید فهمیده از لذات و شهوات دنیا گذشت و سرافراز، ماندگار و الگویی برای دیگران شد. در ماه‌های اخیر هم شهید لندی با فداکاری جان دیگران را نجات داد و چهلمین روزش مقارن با روز شهید فهمیده شده است.

 

وی ادامه داد: مسیر روشن بصیرانه شهادت و وظیفه شناسی و دفاع از اسلام در کوچک و بزرگ و زن و مرد این سرزمین وجود دارد بطوریکه دوست و دشمن را به تعجب و تحسین وا می دارد و این همه محصول پیاده شدن مفاهیم دین در زندگی انسان‌هاست.

 

حجت الاسلام شمس الدین به ۱۳ آبان روز دانش‌آموز و سالروز تبعید امام(ره) به ترکیه در سال ۴۳ و تسخیر لانه جاسوسی در سال ۵۸ اشاره و تصریح کرد: این روز یکی از مناسبت‌های بسیار مهم کشور و انقلاب اسلامی است که باید همیشه برای آن‌هایی که در مسیر سرسپردگی به دشمنان و استکبار جهانی حرکت می‌کنند و کسانی که می‌خواهند در راه عمل به دستورات دین با استکبار به مبارزه و جهاد بپردازند، عبرت آموز باشد. لذا مراسم این روز بصورت نمادین باید با حضور گسترده و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شود.

 

وی به ۸ آبان روز پدافند غیرعامل اشاره کرد و پدافند غیرعامل کشور را سدی در برابر تهدیدهایی که وجود دارد، دانست و خاطرنشان کرد: در روزهای اخیر اقدام سایبری نسبت به جایگاه های سوخت در کشور انجام شد که مسئولین با جدیت و فوریت پای کار آمده و به چاره اندیشی پرداختند و مردم نیز بسیار آگاهانه، صبورانه و هوشیارانه با این مسئله برخورد کردند.

 

خطیب جمعه بندرانزلی تصریح کرد: این اتفاق نشان داد که بحث پدافند غیرعامل بسیار مهم است؛ باید در شرایط فعلی حتما مسئولین دولت جدید پیش بینی‌های لازم را برای جلوگیری از اینگونه حوادث داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه مردم ما باید در برای تهدیدات هرروزه دشمنان فرصت طلب آگاه باشند اذعان کرد: اگر مسئولین ما هوشیار، حاضر در صحنه و مدیریت جهادی و میدانی داشته باشند قطعا دشمن در اجرای نقشه‌ها و توطئه‌هایش موفق نخواهد شد.

 

حجت الاسلام شمس الدین اظهار داشت: باید زیرساخت‌های لازم برای مقابله با اقدامات دشمنان ایجاد شود، که یکی از موارد آن اینترنت ملی و سایر زیرساخت‌های مرتبط است که تاکنون ایجاد نشده و این نقص بزرگی برای ما به شمار می رود که شبکه سایبری ما وابسته به اینترنت بین‌المللی است.

 

وی اقداماتی از این قبیل را نشانه ضعف و استیصال دشمنان دانست و گفت: ما در مسائل سایبری با وجود نخبگان، جوانان و دانشمندان رتبه خیلی بالایی در میان کشورهای دنیا داریم و اگر دشمنان از این قبیل توطئه‌ها انجام دهند حتما پاسخ صریح و قاطعی چه در مقابله با این‌ حرکت چه در بخش‌های دیگر خواهیم داد.

 

حجت الاسلام شمس الدین با اعلام اینکه اگر دشمن در بحث اقتصادی، سایبری، نظامی و ... توطئه و تخطی داشته باشد پاسخش حتمی است تصریح کرد: قطعا دشمن در مصاف با نظام اسلامی و مردم کشومان تا زمانیکه در مسیر انقلاب و نظام رهبری هستیم و وحدت و انسجام خودمان را در برابرشان حفظ می‌کنیم ناکام خواهند ماند و شکست خواهند خورد.

 

امام جمعه بندرانزلی در پایان با آرزوی توفیق برای استاندار جدید در مواجهه با مشکلات پیش رو خاطرنشان کرد: امیدواریم در تقسیم امکانات، منابع و بودجه‌ها، مسئولان جدید عدالت را رعایت کنند و دیگر شاهد تقسیم بندی‌های منطقه‌ای و جغرافیایی که بر سر زبان‌ها است، نباشیم‌ و استان هرچه زودتر به پیشرفت و رفع مشکلاتش نائل شود.

کد خبر 1110581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha