خداوند جبران کننده زکات دهنده است

امام جمعه شهر ابوزیدآباد آران و بیدگل گفت:کسانی که زکات پرداخت می کنند خداوند وعده داده است که برای آنان جبران می کند.

به گزارش خبرنگار خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، حجت الاسلام سید احمد شاهمیری در اختتامیه جشنواره زکات مسجد امیرالمؤمنین (ع) ابوزیدآباد گفت: کسانی که زکات پرداخت می کنند خداوند وعده داده است که برای آنان جبران می کند.

 

امام جمعه شهر ابوزیدآباد آران و بیدگل افزود: یک زکات فقهی داریم یک زکات اصطلاحی، در بعد فقهی همان زکاتی است که به موردی از جمله گندم و جو و کشمش تعلق دارد، اما زکات اصطلاحی که در قرآن هم‌ اکثرا هم این گونه هست که شامل زکات فقهی، زکات مستحبی، خمس و زکوات می شود.


حجت الاسلام سید احمد شاهمیری ادامه داد: آیه ای که برای امیرالمومنین (ع) نازل شد وَيُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَهُمْ رَاكِعُونَ که حضرت علی علیه السلام در حال نماز انگشتر خود را زکات داد و در واقع انفاق کرد که به زکات اصطلاحی تعبیر شده، جاهایی دیگر هم هست تعبیر به زکات می شود از جمله زکات مال، زکات جان و خمس را شامل می شود ولی خمس دو جا در قرآن آمده مثل آیه لِلرَّسُولِ وَ لِذِی الْقُرْبی وَ الْیتَامَی و ..... ، ممکن است عده ای بگویند زکات اهمیتش بیشتر است چرا که ۵۹ مرتبه در قرآن زکات آمده ولی خمس دو مرتبه!! جواب این که همانجا که زکات هست خمس هم می باشد و نیز خمس به طور جداگانه است.

رئیس شورای زکات ابوزیدآباد تاکید کردند: کسانی که زکات پرداخت می کنند خداوند وعده داده است که برای آنان جبران می کند مثل دانه ای که در زمین قرار می گیرد مَثَلُ الَّذِينَ يُنْفِقُونَ أَمْوَالَهُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ كَمَثَلِ حَبَّةٍ أَنْبَتَتْ سَبْعَ سَنَابِلَ ( ۲۶۱ بقره)


جشنواره نقاشی زکات همزمان با هفته وحدت میلاد حضرت پیامبراکرم (ص)و امام صادق (ع) به همت اداره تبلیغات اسلامی، شورای زکات ابوزیدآباد، کانون فرهنگی علویون مسجد امیرالمؤمنین(ع) دولت آباد و پایگاه های بسیج شهید خمینی و خواهران مهدیه برگزار شد./

کد خبر 1110677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha