تشکیل کانون فارغ التحصیلان علوم اسلامی دانشگاهیان در استان زنجان لازم است

حجت الاسلام احمدی، بر ضرورت تشکلیل کانون فارغ التحصیلان حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان برای انسجام بخشی فعالیت ها و انجام منسجم در این حوزه تاکید کرد .

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان در نشست فارغ التحصیلان حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان استان، نقش تأثیر گذار حوزه علوم اسلامی در پیشبرد اهداف عالیه جامعه اسلامی را بسیار مهم دانست و گفت: در تمام علوم، حتی علوم تجربی، باید ارتباط آن با مبدا هستی و خداوند متعال در دانشگاه‌ها تبیین شود و نظریات علمایی که در زمینه اسلامی کردن علوم کارکردند در فضاهای علمی به خصوص دانشگاه‌ها طرح شود.

 

حجت الاسلام سعید احمدی گفت: هرگاه علما و روحانیون با قشر دانشگاهی و روشنفکر همراه بودند نتایج خوبی حاصل شد و هرگاه که این ارتباط وجود نداشت به انحراف کشیده شد. بر همین اساس لازم است میزان اعتماد به روحانیون در دانشگاه افزایش پیدا کند تا خیرات و برکات آن بهتر مشهود باشد. در کارگاه رسالت الهی اگر بتوانیم اتصال مبانی معرفتی و بینشی و مبانی تهذیبی را به عمل و تحقق را نشان دهیم موفق بوده‌ایم.

 

وی در ادامه به تعطیلی دانشگاه ها در ایام کرونا اشاره و ابراز امیدواری کرد: با بازگشایی مجدد دانشگاه ها و حضور دانشجویان این رخوت و سستی از پیکیره دانشجویی دور گردد. این مسئول به فارغ التحصیلی 400 نفراز دانشجویان در حوزه علوم اسلامی اشاره کرد و گفت: باید از این ظرفیت مهم استفاده کرده و این دانشحویان را به حال خود رها نکنیم چرا که این دانشجویان می توانند حوزه های علوم اسلامی را در کشور که ضعیف عمل شده با تلاش و حمایت ها به رشد و شکوفایی برسانند .

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان فارغ التحصیلان حوزه علوم اسلامی را دارای شخصیت دغدغه فکری و دلسوزی در تمامی مسائل اجتماعی و فرهنگی دانست و بر ضرورت تشکلیل کانون فارغ التحصیلان حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان برای انسجام بخشی فعالیت ها و انجام منسجم در این حوزه تاکید کرد .

 

حجت الاسلام احمدی از اعلام آمادگی تبلیغات اسلامی استان زنجان برای همکاری با فارغ التحصیلان حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان خبر داد.

 

در ادامه این نشست حاضران به بیان دیدگاهها و نظرات خود پیرامون مسائل مختلف حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان پرداختند .

 

کد خبر 1110743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha