اعتمادی که مردم  به مساجد دارند منحصر به فرد است

حجت الاسلام نباتی، گفت: مسجد مکانی برای همه و جای شک شبه ای نسبت به رفتن در مسجد برای کسی ایجاد نمی کند و اعتمادی که مردم به این مکان ها دارند منحصر به فرد است .

حجت الاسلام جواد نباتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: مساجد ما یک ظرفیت بسیار بالای و والایی دارندو بعنوان یک موقعیت جغرافیایی در مناطق شهری و روستایی برای خود رقم زده است . 

 

کارشناس مسائل مذهبی و فرهنگی در کرمانشاه افزود: در مساجد یک گنبد و بارگاهی برافراشته شده که خود به خود یک حس و فطرت آدمی به سمت و سوی آن جذب می شود . بنابراین یک فرصت مناسب و برابری است برای اتفاقات خوشایند فرهنگی و اجتماعی . در هر جامعه ای طبیعتاً مشکلات و معضلاتی به وجود خواهد آمد برای پیشگیری باید اقدامات زیادی را به صورت کوتاه مدت ، میان مدت ، بلند مدت در نظر داشت .

 

وی خاطر نشان کرد: مسجد یک مکتب خانه ،مدرسه ، دانشگاه است که به راحتی از اقشار مختلف با سنین و جنسیت مختلف می توانند در آن حضور داشته باشند .

 

حجت الاسلام نباتی تصریح کرد: اولین اقدام برای جلوگیری از مشکلات و معضلات اجتماعی و فرهنگی ،آموزش است و تا کسی نسبت به این موضوع با ارزشی که یا ضد آزادی آشنا نشود نمی تواند انتخاب کند ! پس لازمه اولیه آگاهی بخشیدن است .

 

کارشناس مسائل مذهبی و فرهنگی در کرمانشاه اظهار کرد:  ما می توانیم در مساجد از کارشناس های روانشناسی،جامعه شناسی ،حقوق دان ها قوه قضایه ، قضات متعهد و مومن و کسانی که با معضلات اجتماعی سروکار دارند  استفاده کنیم و متولیان زندان ها بیایند در بین مردم  ، جوانان صحبت کنند که ما در زندان با چه متهم هایی مواجه هستم و چگونه زمینه اتهام و دستگیری و زندان آمدن را برایشان فراهم شده ، و من بشنوم و پیشگیری شود که بهآن معضل و بیماری مبتلا نشوم . این می تواند نقش مهمی در کاهش بزه و معضلات اجتماعی داشته باشد.


وی با اشاره به اینکه برای رفع معضلات اجتماعی و پیشگیری از آن می توان از نیروهای متعهد و کارشناس نیروی انتظامی نیزه کمک و بهره گرفت گفت:می توان با دعوت از آنها در مسجدبعنوان سخنران برای اقشار مختلف مردم با اطلاع رسانی قبلی از طریق صدا و سیما ، نصب بنر ، اطلاع رسانی در محله و از طریق همین فضای مجازی هم می توان افراد را متقاعد نمود که در ساعات مشخصی در روزهای مشخص به مسجد بیایند و از این برنامه اموزشی و اگاه‌بخشی استفاده کنند .

 

حجت الاسلام نباتی افزود: برای مقابله با آ سیب‌ها و معضلات اجتماعی و فرهنگی این ها می تواند راهکار های خوبی باشند البته حضور در مسجد و استفاده از منابع سخنرانی های واعظین و آگاه شدن به مطالب دینی و اخلاقی که در صدر همه این ها است که با آشنایی قرآن و عترت در یک قلعه ای و یک حصاری از امنیت قرار خواهد گرفت

کد خبر 1110815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha