بهره‌مندی ۱۲۰۰ خانوار از نعمت آب آشامیدنی

طاعتی از بهره‌مندی یک‌هزار و ۲۰۰ خانوار از نعمت آب آشامیدنی در شهرستان ساوه خبر داد.

«سعید طاعتی» با اشاره به بارش های کم در سال های اخیر به اهمیت تامین آب برای مناطق مختلف شهرستان ساوه تاکید کرد و به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: فعالیت های گسترده ای در این راستا توسط شرکت آب و فاضلاب این شهرستان انجام شده است.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان ساوه با اشاره به اینکه پنج طرح آبرسانی در بخش های مرکزی و نوبران شهرستان ساوه با حضور مهندس آقا زاده استاندار مرکزی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانب به بهره برداری رسیده است، افزود: با بهره برداری از این طرح ها یک هزار و ۲۰۰ خانوار از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره مند شدند.

 

وی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده در راستای اجرای این طرح ها بیان کرد: برای تکمیل این طرح های آبرسانی در مجموع اعتباری باغ بر ۱۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال از محل منابع ملی و استانی هزینه شده است.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه برای آبرسانی به روستای 72 خانواری «مَر» در بخش نوبران به عنوان یکی از پروژه ها  1900 متر شبکه توزیع با اعتباری بالغ بر ۹۰۰ میلیون ریال اجرا شده است، ادامه داد: برای آبرسانی به روستای «یلداش آباد» بخش نوبران نیز ، ۷۰۰ متر شبکه توزیع آب با هزینه ای بالغ بر یک هزار و ۱۵۰ میلیون ریال هزینه شده است.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان ساوه ادامه داد: اجرای 5200 متر خطوط انتقال آب با صرف هزینه ای بالغ بر  سه هزار و۴۰۰ میلیون ریال برای تامین آب مورد نیاز ساکنان روستای «قیزقلعه» از دیگر فعالیت های انجام شده در راستای آب رسانی به مناطق مختلف بود که با بهره‌برداری از این پروژه، آبرسانی سیار به روستای مذکور از دستور کار خارج شد.

 

طاعتی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه با اجرای 900 متر شبکه توزیع آب ۱۲ خانوار در روستای «ملک آباد» نیز از نعمت آب آشامیدنی بهره مند شدند، خاطر نشان کرد: برای تکمیل این طرح ۲ هزار و ۱۵۰ میلیون ریال اعتبار صرف شد.

 

وی همچنین به افتتاح مخزن ۵۰۰ مترمکعبی شهر آوه نیز اشاره کرد و ادامه داد: یک هزار و ۱۰۱ خانوار با تکمیل این طرح دارای آب آشامیدنی شدند و برای بهره برداری از آن 10 هزار میلیون ریال اعتبازهزینه شده است.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: در مجموع یک هزار و ۲۰۰ خانوار ساکن در بخش های مرکزی و نوبران شهرستان ساوه با اجرای پنج طرح آبرسانی با اعتبار ۱۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال از نعمت آب سالم و بهداشتی برخوردار شدند.

کد خبر 1111055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha