مسجد مهمترین پایگاه‌ برای پرورش جوانان مؤمن و انقلابی است

حجت ‌الاسلام امیری با اشاره به لزوم ارائه برنامه‌های مطلوب در مساجد برای جذب حداکثری جوانان، گفت: تربیت جوانان مؤمن و انقلابی در گام دوم انقلاب بسیار مهم است و مساجد نقش مهمی در این راستا ایفا می‌کنند.

حجت‌الاسلام «حسن امیری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد با اشاره به لزوم ارائه برنامه‌های مطلوب در مساجد برای جذب حداکثری جوانان، اظهار داشت: تربیت جوانان مؤمن و انقلابی در گام دوم انقلاب بسیار مهم است و مساجد نقش مهمی در این راستا ایفا می‌کنند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با اشاره به نقش و اهمیت مساجد در شکل‌گیری انقلاب اسلامی یادآور شد: شخصیت بزرگی که اولین جرقه انقلاب را زد پیش‌نماز و امام جماعت مسجد بود.

 

وی ابراز داشت: همانطور که امام راحل فرمودند؛ مساجد سنگر است و سنگرها را باید حفظ کرد؛ پس همه ما وظیفه داریم که این مأموریت بزرگ را به نحو شایسته انجام دهیم.

 

حجت ‌الاسلام امیری، مساجد را مهم‌ترین پایگاه در تشکیل و توسعه فرهنگ ناب بسیجی دانست و با بیان اینکه جرقه انقلاب و تشکیل بسیج از مساجد آغاز شد، تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران مدیون و مرهون مساجد بوده و این انتظار را داریم که ائمه جماعت و هیئت امنای مساجد با پایگاه ‌های مقاومت بسیج همکاری نزدیکی داشته باشند.

 

وی با تأکید بر اینکه دشمنان تلاش می‌کنند تا جوانان این مرز و بوم را از مساجد دور کنند، یادآور شد: مساجد سنگر مبارزه هستند و دشمنان قسم‌خورده این نظام از سال‌ها پیش به طرق مختلف هزینه می‌کنند تا میان مساجد و جوانان فاصله بیندازند و جوانان را گمراه کنند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری در ادامه ابراز داشت: همه ما وظیفه داریم که همه اقشار مختلف جامعه را به سمت مساجد دعوت کنیم.

 

حجت ‌الاسلام امیری مساجد را پایگاه اصلی تربیت در اسلام عنوان کرد و گفت: بهترین مکان برای جذب جوانان به مساجد همین کانون‌های فرهنگی هنری است و لذا انتظار می‌رود تا از این ظرفیت به نحو احسن استفاده کنیم.

 

کد خبر 1111120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha