امضای تفاهم نامه همکاری اداره کل بنیاد مسکن و فنی و حرفه ای گلستان

اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان در راستای اجرای طرح تامین مسکن جوانان در ۲۰۰ روستای استان تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «سیدمحمد حسینی» صبح امروز (یکشنبه 9 آبان) در مراسم امضای تفاهم نامه مابین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای گفت: نیمی از جمعیت روستاهای استان در روستاها زندگی می کنند و بنیاد مسکن استان برای حفظ جمعیت روستایی و مهاجرت معکوس به روستاها برنانه های مختلفی دارد.

 

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان افزود: اولین نیاز روستانشینان، داشتن مسکن مقاوم و مناسب است که متولی مستقیم این امرهم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است که احداث حداقل ۱۰ هزار واحد مسکونی در روستاهای استان را در برنامه دارد که برای سهولت در دسترسی به اهداف پیش رو، طرح ابتکاری مسکن جوانان در استان برنامه ریزی و در حال پیاده سازی است.

 

وی با بیان اینکه روش های ساخت در طرح مسکن جوانان بصورت خودمالک و بنیاد ساخت است، گفت: خودمالکین این طرح جهت دریافت تسهیلات قرض الحسنه با بازپرداخت ۲۰ ساله به بانک های عامل معرفی شده اند.

 

حسینی ادامه داد: متقاضیانی که به دلیل نداشتن زمین در روش بنیاد ساخت ثبت نام کرده اند، بنیاد در ۷۰ روستای هدفی که زمین داشته عملیات ساخت را آغاز کرده و در ۱۳۰ روستای دیگر در حال کارسازی و تامین زمین است که پیش بینی می شود در ماه های آینده کار اجرایی آغاز شود.

 

وی با تشریح روند ساخت واحدهای مسکونی و بیان اینکه در نظر داریم روند ساخت واحدها در کوتاه ترین زمان و با کیفیت عالی انجام شود، گفت: بنیاد مسکن به منظور تامین برخی از مصالح مورد نیاز منجمله درب و پنجره و غیره با هدف اشتغال و تولید در استان از ظرفیت اداره کل آموزش فنی و حرفه ای پیگیری و استفاده خواهد کرد.

 

حسینی طلب، مدیرکل فنی و حرفه ای گلستان نیز از حُسن توجه مدیرکل بنیاد مسکن برای استفاده و بکارگیری ظرفیت آموزش فنی و حرفه استان برای مشارکت در این طرح مهم و حیاتی، از آمادگی کامل کارگاه های اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان برای همکاری با بنیاد مسکن استان در این بخش خبر داد.

 

وی افزود: اداره کل فنی حرفه ای گلستان در چند نقطه از استان آمادگی همکاری با بنیاد را دارد.

 

حسینی طلب گفت: بی شک این امر موجب رونق تولید، اشتغال و همچنین آموزش های فنی به کارآموزان خواهد بود.

 

 

 

کد خبر 1111155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha