ديدار سفير هند با شهردار بندرعباس

« دارميندرا گددام » سفير هندوستان در ایران به همراه « ای كی سود هاكاران » كنسول هند در بندر عباس و هيات همراه با « مهدی نوبانی » شهردار بندر عباس دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، « مهدی نوبانی »، شهردار بندرعباس در اين ديدار بر تبادل نظر ارتباط دو سويه و استفاده از ظرفيت های بندری اقليمی مشترک و خاص مردم بندرعباس با توجه به سابقه زندگی بسياری از شهروندان هندی در شهر بندرعباس تاكيد كرد.

 

وی، معبد هندوها در مركز شهر بندرعباس را نشانه ای از وجوه اشتراكات فرهنگی دانست چرا كه بندرعباس هميشه اين بستر را داشته كه همه فرهنگها اقوام و طوايف را در خود جای دهد و با صلح و صفا زندگی كنند.


شهردار بندرعباس افزود: ارتباط و انتقال تجربه برای ايجاد بندرگاها با مزيت های مختلف در شهر بندرعباس نيازمند شناخت و پژوهش متقابل و مشاركت در اين امر است شهردار تاكيد كرد: ما به طور جدی به دنبال ارتباطات پايدار و دو جانبه هستيم ارتباطاتی كه در جهت ايجاد بسترهای سرمايه گذاری در شهر بندرعباس باشد.

 

نوبانی تاكيد كرد: بندرعباس تشنه سرمايه گذاری در حوزه دريا و ساحل است. و توسعه گردشگری در این مسیر نیاز به توجه بیشتر دارد.

 

وي گفت: اگر ساحل و دريا در بندرعباس به عنوان مساله اصلی توسعه و در آمد شهر مطرح شود آن وقت می توان گفت در يک شهر بندری توسعه یافته ساكن هستيم.

 

شهردار بندرعباس خاطر نشان كرد: ما مشتاق هستيم پيرامون مسايل مختلف شهری نشست‌های مشورتی داشته باشيم تبادل نظر كنيم و از تجربيات هم استفاده نماييم.

 

وی افزود: راهبرد ما از جلسات دو جانبه در حد يک صحبت و ديدار خلاصه نمی شود چرا كه ما می‌خواهيم چهره شهر و مديريت شهری را دگرگون كنيم و نياز داريم از تجربه های ديگران در حوزه شهری با خبر شويم.

 

نوبانی عنوان کرد: در حوزه های مديريت شهری، تفكيک پسماند و استفاده از فناوری های جديد، فضای سبز ،مبلمان شهری، برگزاری نمايشگاههای مشترک، سرمايه گذاری، شهر خلاق و ديگر زمينه های حوزه فعاليت شهرداری ها می‌توانيم با يک ارتباط مدون و مشخص بلند مدت و كوتاه مدت به نتايج بسيار ارزنده‌ای برسيم.

 

وی گفت: شاخص اصلی برای توسعه پايدار در شهرها استفاده از تجربيات و ظرفيتها در حوزه های مختلف است و با تبادل دستاوردهای اين مهم محقق خواهد شد.

 

« دارميندرا »، سفير هند ضمن تاكيد بر توسعه روابط فرهنگی بین ایران و هند به ویژه شهر بندرعباس عنوان کرد: ما در خرده فرهنگ ها ، موسیقی، باور ها ، آيين ها. پوشش و طبخ غذا رابطه نزديكی با همديگر داريم.

 

وی افزود: شهر بندرعباس پتانسيل خوبی برای رشد و توسعه دارد و نزديكی اقليم اين شهر به شهرهای هندوستان باعث شده رفتار، اخلاق و خيلی مسايل ديگر به هندوستان شبيه باشد.

 

سفير هند عنوان كرد: بايد تبادل فرهنگی اتفاق بيفتد و لازمه اين كار ارتباطات مستمر برای حركت در مسير درست است تا از ظرفيت های همديگر خوب بهره ببريم و چالشها را پشت سر بگذاريم تا به نتيجه مطلوب برسيم.

 

« ای كی سود هاكاران »، كنسول هند در بندرعباس نیز در ادامه اين ديدار بر گسترش همكاری های كنسولگری هند در بندرعباس با شهرداری تاكيد كرد و استفاده از ظرفيت های دانشگاهی برای تحصيل و پژوهش دانشجويان را در راستای تبادلات فرهنگی مهم دانست.

 

وی اشاره كرد: با گسترش ارتباطات می‌شود اتفاقات ثمر بخشی را رقم زد.

 

کنسول هند در بندرعباس گفت :ما آمادگی داريم، تجربيات خود را در حوزه‌های مختلف منتقل كنيم، و تعاملات بیشتری را داشته باشیم.

 

در ادامه اين ديدار پايدار مدير مركز خلاقيت و فناوری‌های نوين شهرداری بندرعباس گزارش كاملی از روند اجرایی برنامه های اين مركز ارائه داد و آمادگی اين مركز را برای ارتباطات در پيش رو اعلام كرد.

 

 

کد خبر 1111157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha