۵۵ درصد دام های شیروان بیمه نیست

مدیر جهاد کشاورزی شیروان گفت: اینک ۵۵ درصد دام های شیروان بیمه نیست.

«حسن ایزانلو» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: ۴۰ درصد دام های روستایی و ۵ درصد دام های عشایری این شهرستان بیمه هستند که پوشش بیمه ای نسبت به سال گذشته ۸۰ درصد رشد داشته است.

 

مدیر جهاد کشاورزی شیروان عنوان کرد: تاکنون ۱۱۸ هزار راس دام سبک، ۴۲۲ راس گاو بومی و آمیخته و ۲۷ راس گوساله پرواری در این شهرستان بیمه شدند که از این تعداد، ۱۰ هزار راس امسال بیمه شدند.

 

ایزانلو خاطرنشان کرد: سال گذشته بیمه نامه پایه و تکمیلی یک میلیون و ۳۰ هزار و ۳۳۰ قطعه طیور شهرستان صادر و در سال ۱۴۰۱-۱۴۰۰، بیمه پایه ۴۵۰ هزار قطعه طیور صادر شده است.

 

وی اضافه کرد: حق بیمه پرداختی هر راس دام سبک روستایی با گزینه پایه، ۸۳ هزار و ۹۰۲ ریال و سهم دولت، ۱۲۵ هزار و ۸۵۲ ریال است که در گزینه تکمیلی با ۱۴ درصد ارزش سهم بیمه گذاری، ۱۴۶ هزار و ۲۶۴ ریال و سهم دولت، ۲۱۹ هزار و ۳۹۴ ریال است که کل حق بیمه مجموعا ۵۷۵ هزار و ۴۱۲ ریال فقط در نوع دام گوسفند سنگین وزن است.

 

وی با بیان اینکه در سال زراعی ۱۴۰۰-۹۹، ۲ میلیارد و ۲۸۶ میلیون ریال خسارت به ۲۸۵ راس دام سبک وارد شده است، گفت: طی یکسال گذشته، ۲ هزار و ۴۴۸ فقره بیمه نامه دام برای هزار و ۱۸۵ راس دام این شهرستان صادر شده است.

 

مدیر جهاد کشاورزی شیروان افزود: بیمه دام در مواقع  حمله وحوش، مارگزیدگی، پرت شدن از کوه، بیماری، تب مالت، تب برفکی، هاری و حوادث طبیعی تعلق می گیرد که برای هر راس دام بیمه نامه تکمیلی، ۵ میلیون و بیمه نامه پایه، ۲۹ میلیون و ۵۷۶ هزار ریال غرامت پرداخت می کند.

 

شهرستان شیروان بیش از ۶۰۰ هزار راس دام دارد که از این تعداد ۱۲ هزار و ۵۰۰ راس دام سنگین است.

کد خبر 1111185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha