تفاهم نامه بین اداره کتابخانه ها و سازمان جهاد کشاورزی استان امضا شد

حجت الاسلام سبزیان گفت: تفاهم نامه همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی و سازمان جهاد کشاورزی استان در راستای افزایش تعاملات فرهنگی، امضا شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین «علی اکبر سبزیان» امروز یکشنبه (۹ آبان) در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری بین اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی و سازمان جهاد کشاورزی استان بیان کرد: این تفاهم نامه در راستای افزایش تعاملات فرهنگی بین دو مجموعه منعقد شده است.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی با اشاره به ضرورت همکاری و همیاری سایر دستگاه های اجرایی در حوزه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و تلاش برای حرکت سریعتر در مسیر دانایی جامعه، گفت: خوشبختانه جهاد کشاورزی جزء آن دسته از سازمانهایی بوده است که از اول انقلاب تاکنون توجه ویژه ای به حوزه کتاب و کتابخوانی داشته و همواره پیشتاز و پیشگام بوده است.

 

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین فعالیتهای کتاب محور در سازمان جهاد کشاورزی احداث کتابخانه در مناطق روستایی و شهری است؛ افزود: اساسی ترین و اصلی ترین کالا در مسیر رشد فرهنگی، کتاب است.

 

حجت الاسلام سبزیان اظهار کرد: هر چه فضای کتابخانه ای رشد کند و آن جامعه کتاب محور شود، شاهد توسعه آن جامعه در زمینه های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و ... بوده ایم. امروزه کتابخانه ها محیطی صرف برای مطالعه و امانت کتاب نیست بلکه به عنوان فرهنگسراهای اجتماعی و آموزشگاه های علمی غیر رسمی در حال فعالیت و هموارسازی مسیر رشد فرهنگ و دانش عمومی است. 


وی ضمن قدردانی از همکاریهای پیشین سازمان جهاد کشاورزی استان برای انجام برنامه ها و فعالیتهای فرهنگی کتاب محور در راستای افزایش دانایی در مناطق روستایی و دورافتاده اعلام آمادگی کرد.


  
مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی در پایان  ضمن معرفی بالغ بر 40 خدمت نوین کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) مشهد از محمدرضا اورانی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان برای بازدید از این کتابخانه دعوت به عمل آورد.

 

در ادامه «محمدرضا اورانی» با تاکید بر این مساله که جامعه کتاب محور، جامعه ای توسعه یافته است، گفت: در حوزه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و تولید و معرفی سیر مطالعاتی به جامعه باید علاوه بر در نظر گرفتن نیاز اطلاعاتی جامعه ، جنبه های دیگر آن را نیز در نظر گرفت تا علاوه بر تبلیغ و ترویج، عامل مهم ایجاد جاذبه را نیز در این مسیر بکار گیریم.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با بیان اینکه حرکت امروز جامعه به سوی فضای مجازی است و این وظیفه ما است که هم قدم و هم راستا با این روند فعالیتهای خود را به روز رسانی کنیم، افزود: با توجه به عدم امکان احداث کتابخانه در تمام مناطق، خارج شدن کتاب از حالت فیزیکی و قیمت بالای کتاب، می توان با گویا سازی و دیجیتالی کردن کتابها علاوه بر در نظر گرفتن ذائقه نسل جوان در استفاده از فضای مجازی، امکان دسترسی آسان و سریعتر را برای همه اقشار جامعه و در همه مناطق ایجاد کنیم.

 

کد خبر 1111314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha