نخستین جشنواره «مشارکت اجتماعی سلامت» برگزار می‌شود

مدیر سازمان‌های مردم نهاد دانشگاه علوم پزشکی کردستان از برگزاری اولین جشنواره مشارکت‌های اجتماعی سلامت خبر داد و گفت: این رویداد با هدف فرهنگ‌سازی، جلب مشارکت اجتماعی حوزه سلامت و ترویج فعالیت‌های داوطلبانه در محورهای گوناگون برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان کردستان، بهرام کندایی مدیر سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان  در جلسه کارگروه دانشگاهی و هماهنگی برگزاری نخستین جشنواره مشارکت اجتماعی حوزه سلامت و تشریح شیوه نامه رویداد مذکور در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: اداره کل سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت وزارت بهداشت با بهره‌مندی از ابزار هنر و به منظور شناسایی و رشد استعدادهای فرهنگی و هنری کشور، اقدام به برگزاری نخستین جشنواره ملی مشارکت اجتماعی سلامت کرده است.

 

کندایی تصریح کرد: در راستای اشاعه فرهنگ خیر در جامعه، بهره‌گیری صحیح از کمک‌ها و مشارکت‌های مردمی، هدایت آنها به سوی اولویت‌های ملی حوزه سلامت، استفاده از ظرفیت‌های داوطلبانه و مسئولیت‌های اجتماعی نهادها در بهبود جایگاه نظام سلامت کشور، جشنواره مشارکت‌های اجتماعی سلامت در استان کردستان همزمان با سراسر کشور با گردآوری آثارمرتبط برگزار خواهد شد. 

 

وی افزود: این جشنواره در راستای توسعه خدمات بهداشتی و درمانی در سطوح مختلف، تبیین ضرورت‌ها و اولویت‌ها در حوزه خیریه به خصوص در زمان وقوع بحران‌هایی مانند پاندمی کرونا برگزار می‌شود.

 

کندایی اهداف پنج‌گانه این جشنواره را، ارائه الگوهای مناسب برای ترویج مشارکت و مسئولیت پذیری اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی در حوزه سلامت، تبیین ضرورت حمایت‌های مادی و کار داوطلبانه در این حوزه از جنبه علمی اجتماعی و فرهنگی، تقویت و جلب مشارکت در فعالیت‌های داوطلبانه، تجلیل از هنرمندان، نخبگان هنری فعال در حوزه مشارکت‌های اجتماعی سلامت، تقویت و توسعه ظرفیت‌های علمی پژوهشی در حوزه مشارکت‌های اجتماعی سلامت عنوان کرد.

 

مدیر سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: این جشنواره در محورهای مسئولیت پذیری اجتماعی و فردی، سرمایه گذاری اجتماعی، مشارکت اجتماعی در بحران، کار داوطلبی،موانع موجود در جلب مشارکت‌های عمومی، مشارکت اجتماعی از منظر دین، معنویت و اخلاق برگزار می‌شود.

 

دکتر کندایی با بیان اینکه در این جشنواره عموم شهروندان، کارکنان دولت و بخش خصوصی، انجمن های مدنی فعالان فرهنگی و هنری، اصحاب رسانه، معلمان و اصناف، اعضای هیات علمی، دانشجویان، طلاب، اساتید حوزه و دانش آموزی در همه مقاطع تحصیلی می‌توانند شرکت کنند ادامه‌داد : این جشنواره شامل بخش‌های مختلف هنری، محصولات خبری و رسانه ای، ایده‌ها و تجارب نو اورانه، آموزش پژوهش و فناوری که هر کدام شامل موارد خاصی از جمله عکس، گزارش، مقاله، مصاحبه و آثار ادبی نمایشنامه، فیلمنامه، موسیقی، طرح تحقیقاتی و .. است.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره در اردیبهشت ماه سال آینده برگزار خواهدشد، مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره را از ۱۵ مهرماه تا پایان آذر ماه سال جاری عنوان کرد و گفت: شرکت‌کنندگان می‌توانند آثار خود را ازطریق وبسایت: festivalsph.ir/fa/ به دبیر خانه جشنواره با آدرس الکترونیکی sosial@behdasht.gov.ir  ارسال نمایند.

 

در این جلسه که پیرامون دعوت از ذینفعان، متخصصان و علاقمندان در برگزاری جشنواره و اعضای شورای سیاست گذاری نخستین جشنواره ملی مشارکت‌های اجتماعی سلامت شامل ( نمایندگانی از دانشگاه علوم پزشکی، معاونت فرهنگی و دانشجویی، کمیته مسئولیت اجتماعی، نماینده سازمان مردم نهاد و نماینده روابط عمومی دانشگاه) تشکیل شد، در خصوص چگونگی برگزاری آن به نحو مطلوب در راستای اشاعه و ترویج فعالیت‌ها و اقدامات داوطلبانه، ترغیب خیرین جهت افزایش و ارتقاء کمک‌های خیرخواهانه به حوزه سلامت مواردی اعلام و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.


 

کد خبر 1111339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha