هفته پدافند غیر عامل فرصتی برای آموزش و آگاه سازی است

دربندی گفت: هفته پدافند غیر عامل فرصت مناسبی برای آموزش و آگاه سازی آحاد جامعه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک،  « علی دربندی» امروز در مراسمی که به مناسبت هفته پدافند غیر عامل برگزار شد، گفت: گرامیداشت یاد و خاطره شهید فهمیده و هفته بسیج دانش آموزی نوجوان بسیجی 13 ساله ای که برای اینکه ثابت کند همه مردم ایران یکپارچه از میهن  خود دفاع می کنند نارنجک به خود بست و از کیان اسلام دفاع کرد و جاودانه شد.


رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه 2 اراک با اشاره به اینکه گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا امری ضروری است، افزود: هفته بسیج دانش آموزی و هفته پدافند غیرعامل فرصت مناسبی برای آموزش و فرهنگ سازی است.


وی همچنین با اشاره به روز 13 آبان روز مبارزه با استکبار اشاره کر و خاطر نشان کرد: همه با هم این روز را گرامی میداریم و در راستای مبارزه با استکبار گام برمی‌داریم.


این مقام مسئول همچنین به هفته پدافند غیر عامل اشاره کرد و گفت: هفته پدافند غیرعامل مجموع کارهایی است که انجام می دهیم تا جلوی آسیب ها را بگیریم.

 

دربندی اضافه کرد : یکی از وظایف آموزش و پرورش در این راستا این است که روش خود مراقبتی و دیگر مراقبتی را به دانش آموزان آموزش دهیم.


وی یکی از زیر شاخه های پدافند غیر عامل را پدافند زیستی دانست و بیان کرد: امروز همگان با وجود بیماری کرونا به اهمیت پدافند زیستی پی برده اند و دیدیم که یک ویروس از یک جای دیگر جهان وارد شد و تمام دنیا را به چالش کشید و اگر ما خود مراقبتی و دیگر مراقبتی نکنیم ممکن است مشکلات بسیاری به وجود آورد.

 


در ادامه این مراسم «مهدی دمنه» نیز، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا، به ویژه شهدای دانش آموز گفت: شهدا از جان خود گذشتند تا این انقلاب و ارزش های والای آن ماندگار بماند.

 

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان مرکزی افزود: خود پدافند غیرعامل آفند در لغت به معنای هر آنچه که زندگی سلامت ما را به مخاطره می اندازد و وقتی پد  را قبل و غیر عامل را بعد می گیرد یعنی کاری که برای مقابله با مخاطرات در نظر می گیریم.


 وی تغییرات اقلیمی، جنگ های  هسته ای و تهدیدات بیولوژیکی را سه عنوان اصلی تهدیدات جامعه بشری دانست و بیان کرد: تغییرات اقلیمی همچون خشک سالی، گرم شدن هوا و...، جنگ هسته ای هم کاملا مشخص است و اما
جنگ بیولوژیکی موضوع مهمی است که امروزه باید به آن توجه شود.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: تهدیدات زیستی نوینی هستند که به صورت خاموش و ناخواسته زندگی انسان ها را به خطر می اندازد که اگر ما آمادگی لازم را نداشته و اقدامات پیشگیرانه را انجام نداده باشیم با مشکلات گسترده ای مواجه می شویم.

 

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان مرکزی خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش می تواند نقش موثری در آموزش و آگاه سازی نسل جوان و نوجوان داشته باشیم تا بتوانند در برابر تهدیدات زیستی آمادگی لازم را داشته باشیم.

کد خبر 1111396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha