برگزاری کارگاه آموزش سواد رسانه ای درتبریز

کارگاه سواد رسانه ای به همت کانون فرهنگی هنری تخصصی حضرت ابراهیم (ع) تبریز با ۴ محوریت اصلی اهمیت، شناخت، تکنیک های اقناع و زن درفضای مجازی به مدت ۲ روز به صورت مجازی برگزار شد.

«مجید سوار» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز از برگزاری کارگاه آموزشی سواد رسانه ای برای اعضای کانون فرهنگی هنری به صورت رایگان و مجازی به مدت زمان ۲روز،خبرداد.

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری حضرت ابراهیم (ع) تبریز گفت: فضای مجازی به عنوان یک پدیده نوظهور در بسیاری از عرصه ها و جنبه های زندگی فردی و اجتماعی افراد حضوری فعال دارد اما در برخی از موارد آسیب های اجتماعی جبران ناپذیری را وارد کرده است. از این رو باید با آگاهی بخشی و آموزش سواد رسانه ای در خصوص استفاده صحیح از آن به کاهش این آسیب ها کمک کرد.

سوار با اشاره به اینکه استفاده از فضای مجازی در سال‌های اخیر افزایش چشمگیری یافته است، افزود: در چنین شرایطی سواد رسانه و در نگاهی تخصصی‌تر، سواد فضای مجازی اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی ارتقای سواد فضای مجازی برای اقشار مختلف مردم را ضروری برشمرد و ادامه داد: سواد فضای مجازی اهمیت و نقش ویژه‌ای در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد و برگزاری جلسات آموزش سواد فضای مجازی برای اقشار مختلف قطعاً می‌تواند در کاهش آسیب‌ها مؤثر باشد.

مدیر کانون با بیان این مطلب که سواد رسانه‌ای علاوه بر اینکه در پیشبرد برنامه‌های فرهنگی نقش کلیدی دارد، می‌تواند به ممانعت از نفوذ آسیب‌ها به حریم زندگی اقشار جامعه منجر شود؛اظهار کرد: این کارگاه آموزشی مختص اعضای کانون فرهنگی هنری حضرت ابراهیم (ع) و اندیشه جویان بینش مطهر استان آذربایجان شرقی به صورت رایگان و مجازی برگزار شد و به شرکت کنندگان دراین کارگاه،گواهینامه معتبر اعطا خواهد شد.

سوار،اهمیت و ضرورت سواد رسانه ای، شناخت انواع رسانه ها،ماهیت و کارکردهای آنها،تکنیک های اقناع سواد رسانه ای،اسلام هراسی با ابزار هنر و رسانه،زن درفضای مجازی،زن در سینما،بازی های رایانه ای را از محورهای اصلی دوره عنوان کرد.

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری حضرت ابراهیم (ع) با این عنوان که با توجه به تهدیدات و توطئه های دشمنان  که بخش اعظم هجمه دشمنان در فضای مجازی هست سواد رسانه‌ای لازمه دنیای امروز است،خاطرنشان کرد: سواد رسانه‌ای به معنای استفاده از تمامی امکانات موجود و در اختیار برای ارتباط با مردم است، و این فرصتی برای آموزش به نسل جوان برای نحوه استفاده از فضای مجازی است.

گفتنی است تعداد ۵۰ نفر از اعضای کانون و اندیشه جویان در این کارگاه حضور داشتند و این دوره باهمکاری معاونت آموزش و پژوهش بینش مطهر استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

 

کد خبر 1111445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha