مسلمانان اتحادیه کشورهای اسلامی را تشکیل دهند

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر حفظ وحدت در جامعه مسلمین گفت: مسلمانان باید اتحادیه کشورهای اسلامی را تشکیل دهند.

محمدرضا میرتاج الدینی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با تاکید بر حفظ وحدت در امت اسلامی گفت: وحدت یک استراتژی و رویکرد اصلی امت اسلام است. امام خمینی (ره) در همان ابتدای نهضت اش که پرچم را به دست گرفت، حفظ وحدت را شعار اصلی خود قرار داد و در این رابطه گام برداشت.

 

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در حال حاضر نیز پرچم حفظ وحدت در امت اسلامی بر دوش مقام معظم رهبری است و مقام معظم رهبری نیز در این راستا استراتژی ها و اهدافی را تعیین کرده اند که باید امت اسلامی در همین راستا گام بردارند.

 

وی بیان کرد: وحدت اعتقاد و باور ماست و ما باید بر همین اساس عمل کنیم. باید بر روی مشترکات تاکید کنیم، مسلمانان منافع مشترک در سطح جهانی دارند و باید در همین راستا نیز برای رسیدن به اهداف شان گام بردارند.

 

وی اضافه کرد: در اتحادیه اروپا مرزها برداشته شده است و این قدر ملت ها و دولت ها به یکدیگر نزدیک شده اند و برای یک هدف مشترک گام بر می دارند. در کشورهای اسلامی نیز باید این مرزها برداشته شود، ارتباطات تقویت شود، اتحادیه کشورهای اسلامی تشکیل شود و در میان کشورهایی که اکثریت آنها مسلمان هستند، رفت و آمد آسان شود تا به این طریق مسلمانان یک امت واحده شوند.

 

میر تاج الدینی خاطرنشان کرد: ما معتقدیم مسلمانان باید ارتباطات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی را اصل و مبنا قرار دهند، اختلافات را کنار بگذارند و برای حل مشکلات یکدیگر گام بردارند.  

کد خبر 1107710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha