بیش از ۲ میلیون نفر از جمعیت آذربایجان شرقی تحت پوشش بیمه سلامت هستند

مجیدی گفت: ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در آذربایجان شرقی تحت پوشش بیمه سلامت هستند که از این میزان یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر را روستاییان و عشایر تشکیل می دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «وحید مجیدی» امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در تبریز به ارایه گزارشی از آخرین اقدامات و فعالیت های این مرکز پرداخت و اظهار داشت:‌  ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در آذربایجان شرقی تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی افزود:  از این میزان یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر روستاییان و عشایر، ۴۵۰ هزار نفر بیمه همگانی، ۲۷۰ هزار نفر کارمندان، ۹۰ هزار نفر بیمه ایرانیان، ۸۰ هزار نفر سایر اقشار از جمله مددجویان بهزیستی، خانواده شهدا و ۴۵ هزار نفر نیز مددجویان کمیته امداد هستند.

وی در ادامه از اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی در آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: هم اکنون ۷۶ درصد نسخ در استان به‌طور کامل الکترونیکی صورت می گیرد که از این لحاظ استان رتبه اول کشور را داراست.

مجیدی با بیان این‌که با عدم پذیرش نسخ کاغذی از آذر ماه، این رقم به بالای ۸۰ درصد خواهد رسید، خاطرنشان کرد: عموم بیمه شدگان در جریان باشند که از سال ۱۳۹۸ اسناد بستری به صورت کاغذی دریافت نمی‌شود و فقط با کدملی احراز می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سؤال خبرنگاری یادآور شد: تعهد بیمه سلامت برای درمان بیماران کرونایی همچنان پابرجاست، چنانکه میانگین هزینه بستری هر بیمار کرونایی که بالغ بر ۹ میلیون تومان می شود همراه با آزمایش رایگان پی سی آر بر تعهد بیمه سلامت می باشد.

مجیدی در مورد پوشش داروهای بیماران سرطانی نیز اظهار داشت:: سازمان شرایط خاصی برای داروهای بیماران سرطانی در نظر گرفته و بر این اساس سال گذشته ۳۵ میلیارد تومان برای هزینه این داروها پرداخت کرده ایم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از اجرای طرح پزشک خانواده از ابتدای مهر ماه در استان خبر داد و گفت: مردم با مراجعه به ۹۱ دفتر پیشخوان طرف قرداد با بیمه سلامت می‌توانند پزشک خانواده خود را انتخاب کنند.

کد خبر 1111382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha