پروژه بازسازی صحن باب المراد در آستان مقدس کاظمین(ع)

آستان مقدس کاظمین(ع) از رسیدن پروژه بازسازی و سنگفرش کردن صحن باب المراد به مرحله پیشرفته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجوادین، پس از بازسازی ورودی صحن باب المراد و ایجاد حفاری زیربنایی و پایان کار نصب سایبان ها در آن، کارکنان مهندسی و فنی در آستان مقدس کاظمین(ع) با نظارت و پیگیری «دکتر حیدر حسن الشمری» دبیرکل کل این استان کار بازسازی و سنگفرش کردن صحن باب المراد را ادامه می دهد.

 

«مهندس محمد صفاء» ناظر کار این پروژه با اشاره به تلاش های انجام شده، گفت: کارها در مراحل پیشرفته درحال انجام است. پس از تکمیل پروژه های زیر ساختی که به خدمات برق رسانی و مکانیکی، سنگفرش کردن، نصب سایبان کمک می کند، روند کار سرعت بیشتری گرفته است.

 

صفاء افزود: کارکنان فنی کار سنگفرش کردن صحن باب المراد با سنگ مرمر را براساس طراحی های معماری و جدول زمان بندی و برنامه کاری مستمر آغاز کردند و این کار تاثیری برای تردد زایران امامین کاظمین(ع) نخواهد گذاشت.

 

وی درباره مواد پوششی ادامه داد: مرغوب ترین انواع سنگ مرمر و گرانیت مرغوب در اندازه های مختلف با ضخامت 4 سانتی متر برای کف انتخاب شده است. بررسی ها از نظر ماندگاری، ثبات رنگ، جذب، میزان تاثیر درجه حرارت بالا انجام شده است. همچنین قطعه های سنگ مرمر به طور دقیق و متناسب در نهایت زیبایی، شکوه و خلاقیت فوق العاده تثبت کردند.

دبیرخانه آستان  مقدس کاظمین(ع) به ایجاد فضای عبادی جدید تمایل دارد.

العتبة الكاظمية المقدسة

العتبة الكاظمية المقدسة

 

کد خبر 1111607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha