مساجد فعالیت‌های مهدوی را به جمعه‌ها و دعاخوانی محدود نکنند

حجت‌الاسلام مرزوقی گفت: مساجد فعالیت در حوزه مهدویت را به دعاخوانی و مناجات خوانی محدود نکنند بلکه معارف مهدوی را در قالب‌های مختلف برای مردم بازگو کنند. فعالیت‌ مهدوی در مساجد نباید به جمعه و نیمه شعبان منحصر شود.

حجت الاسلام والمسلمین «حبیب مرزوقی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه زمینه سازی برای ظهور نیازمند به کارگیری علم و فناوری در بیان معارف اسلامی است، اظهار کرد: استفاده از شبکه های اجتماعی، سینما، تئاتر و سایر روش های تبلیغی، به معنای استفاده از علم است و این موضوعی است که در حوزه تبلیغ دین نیز باید به یک امر عادی در مساجد و سایر مراکز دینی تبدیل شود.

 

نویسنده در حوزه دین و مهدویت افزود: اگر مساجد را مهم ترین مرکز تبلیغ دین می دانیم باید از همه روش هایی که بشریت برای تبلیغ و اطلاع رسانی و جریان سازی استفاده می کنند، بهره ببریم، هرچند هنوز مقاومت هایی در این زمینه وجود دارد.

 

وی اضافه کرد: همین وضعیت را در حوزه مهدویت و انتظار مشاهده می کنیم و شاید همین وضعیت، مهم ترین دلیل است که مساجد فعالیت در حوزه مهدویت را عمدتا به دعاخوانی و مناجات خوانی و سفر سیاحتی به قم و جمکران محدود کرده اند درحالی که باید معارف مهدوی را در قالب های مختلف برای مردم بازگو کنند.

 

مرزوقی با بیان اینکه اجرای طرح سه شنبه های مهدوی، اقدامی متفاوت و اثرگذار در حوزه مهدویت است که مساجد نیز در اجرای آن پیشقدم بوده اند، گفت: هرچقدر می توانیم باید از این دست برنامه ها اجرا کنیم و درکنار آن، هر هفته، هر مسجدی در کشور، برنامه سخنرانی و نشست هایی با موضوع انتظار و مهدویت برگزار کند. معارف مهدوی را باید فراگیر کرد و این کار باید در طول سال صورت گیرد و صرفا به روزهای جمعه یا نیمه شعبان محدود نشود.

 

وی خاطرنشان کرد: تلاش ما در کنار برگزاری برنامه های مختلف و متنوع در حوزه مهدویت، همراه کردن نسل جوان در آموزش معارف مهدوی است به طوری که جوانان ما با اطلاعات مربوط به این حوزه غریبه نباشند.

کد خبر 1111640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha