فرهنگ کار در کشور جدی گرفته نشده است

عزیزی گفت: در خصوص فرهنگ کار در کشور دچار اشتباه رویه بوده ایم و این فرهنگ در کشور ما جدی گرفته نشده است که فقدان برخورداری از یک سند راهبردی اشتغال از همین اشتباهات است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «ابراهیم عزیزی»، امروز (دوشنبه 10 آبان) در آئین نوزدهمین مسابقه ملی «مهارت» در مجتمع «شهید ربانی» شیراز گفت: یکی از مشکلات ما در زمینه علل اصلی کارآفرینی و اشتغال این است که راهبردهای تعیین کننده و قابل توجهی در این زمینه ارائه نکرده ایم.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی افزود: لازم است برای رفع مشکلات این حوزه به تصویب سند راهبردی اشتغال در کشور پرداخته شود.

وی اضافه کرد: در خصوص فرهنگ کار در کشور دچار اشتباه رویه بوده ایم و این فرهنگ در کشور ما جدی گرفته نشده است که فقدان برخورداری از یک سند راهبردی اشتغال از همین اشتباهات است.

عزیزی تصریح کرد: نگاه جوانان ما به اشتغال، استخدام دولتی در ساختار اداری است که ناشی از همین فرهنگ بوده است در حالیکه در بیشتر کشورها کارآفرینی در اولویت است و خانواده ها با برنامه های ساده درگیر تولید و اشتغال شده اند.

وی با تاکید بر وجود صنایع مختلف در استان فارس گفت: این صنایع با اشتباهات و سیاست های غلط به سمت تعطیلی رفته اند و استان فارس امروز استان صنایع خاموش است زیرا صنعت در فارس با تصمیمات غلط و واگذاری های غیر اصولی تعطیل شد.

عزیزی تاکید کرد: برای تغییر نگاه ما به اشتغال و کارآفرینی باید در تصویب بودجه، قوانین و اجرا تمامیب عوامل پای کار بیایند و با نگاه جزیره ای نمی توان موفق بود.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به به نقش مهم سازمان فنی و حرفه ای در کارآفرینی عنوان کرد: پیشتاز عرصه کار آفرینی، سازمان فنی و حرفه‌ ای است و مجلس نقش حمایتی خود را در این خصوص ایفا خواهد کرد.

کد خبر 1111694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha