تربیت مدیر و کادرسازی مهمترین هدف تشکل دانش آموزی اتحادیه انجمن اسلامی است

میرشریف با اشاره به ماموریت های اتحادیه تشکل های دانش آموزی گفت: تربیت مدیر و کادرسازی مهمترین هدف این تشکل دانش آموزی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، حسین میرشریف مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان یزد امروز در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد ضمن گرامیداشت سالروز تاسی این اتحادیه به فرمان حضرت امام (ع) گفت: نیمی از شهدای دانش آموز کشور عضو انجمن اسلامی بودند و یکی از مراکزی که در زمان جنگ اعزام دانش آموزان را بر عهده داشته این اتحادیه ها بوده اند و الان نیز فعالیت های مختلفی داریم که امیدواریم بتوانیم در این مسیر فعال باشیم.

وی افزود: تربیت مدیر و کادرسازی در انقلاب به عنوان هدف اصلی ما در این تشکل دانش آموزی است که امیدواریم بتوانیم با برنامه ریزی در این مسیر گام برداریم.

مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان یزد بیان کرد: هفته نوجوان، 13 آبان و روز استکبارستیزی، سالروز تاسیس اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان به عنوان مناسبت های این چند روز است که برنامه هایی در این زمینه داریم.

میرشریف گفت: دیدار با ائمه جمعه استان، برگزاری کرسی آزاداندیشی به صورت مجازی، نشست سیاسی با موضوع استکبارستیزی، تجدید بیعت با آرمان های امام (ره) با غبارروبی قبور شهدا، حضور در برنامه نماز جمعه و معرفی تشکل به عنوان بخشی از برنامه های ما در این هفته است.

وی بیان کرد: امسال در سال تحصیلی چند برنامه محوری داریم که رونمایی از طرح « رسا» به عنوان طرح فکری، تربیتی و با این نگاه از جمله این برنامه ها است.

مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان یزد بیان کرد: این طرح از سال هفتم تا دوازدهم با حضور دانش آموزان برگزار می شود که 106 ساعت تربیتی برای فضای جوان و نوجوان دیده شده است.

میرشریف گفت: دانش آموزان در سال هفتم با شناخت نسبت به اتحادیه در خصوص این طرح آشنا می شوند و از سال هشتم نیز در این سیر قرار می گیرند.

وی افزود: جشنواره « ایدنو» با هدف حمایت از ایده های دانش آموزی و ایده های مربیان، معلمان و فرهنگیان نیز به عنوان یکی دیگر از برنامه های ما است که برای دومین سال پیاپی در استان همزمان با سراسر کشور برگزار می شود.

مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان یزد ادامه داد: جشنواره رسانه ای « رسانش » نیز برنامه ریزی شده است که با هدف حمایت از طرح های رسانه ای دانش آموزان در قالب های پادکست، کلیپ، نشریات مجازی برگزار می شود و از اول آذرماه نیز این برنامه اجرایی می شود.

میرشریف گفت: طرح سرگذشت پژوهی شهدای دانش آموز را خواهیم داشت که دبیرخانه ملی آن به میزبانی یزد برگزار می شود از آبان ماه نیز هشتمین دوره آن را رقم خواهیم زد.

وی افزود: در این طرح دانش آموزان در قالب تیم های 4 نفره سرگذشت پژوهی شهدای دانش آموز را دنبال می کنند.

مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان یزد ادامه داد: جشنواره مدرسه انقلاب نیز همزمان با دهه فجر برای دهمین سال پیاپی در استان برگزار می شود که در این قالب 70 درصد مدارس دوره دوم این نمایشگاه انقلاب را برگزار می کنند.

میرشریف افزود: همچنین در این راستا یادواره شهدای دانش آموز استان را نیز در اسفندماه برگزار خواهیم کرد که امیدواریم بتوانیم با شور بیشتر نسبت به سال های قبل برگزار کنیم.

وی با اشاره به آمار اعضای اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان یزد گفت: امسال بیش از هزار نفر در این اتحادیه ثبت نام کردند و اکنون نزدیک به 5 هزار عضو داریم اما شبکه اصلی ما 200 نفر از دانش آموزان در استان هستند.

مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان یزد بیان کرد: در زمینه سرگذشت پژوهی شهدا ما تعداد 7 هزار پرونده داریم که حدود 28 هزار دانش آموز درگیر این پرونده ها هستند و امیدواریم بتوانیم با صورت حضوری این برنامه را دنبال کنیم.

 

کد خبر 1111706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha