آذربایجان غربی به‌عنوان دهمین استان مجری طرح کوثر رسالت، این طرح‌ را با حضور ۷۶ مربی و مادران  برگزار کرد

مهدی فاضلی گفت: استان آذربایجان غربی به‌عنوان دهمین استان مجری طرح کوثر رسالت، این طرح‌ را با حضور ۷۶ مربی و مادران به مدت ۳ روز برگزار کرد.

«مهدی فاضلی» در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان در ارومیه، گفت: این طرح به همت ستاد عالی کانون‌های فرهنگی‌هنری مساجد کشور از اسفند 99 تا آبان 1400 در 10 استان کشور با حضور نزدیک به یک‌هزار مربی مادر به‌صورت رایگان برگزار شد.

 

مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت ریحانه النبی افزود: استان‌های مجری این طرح آذربایجان غربی، هرمزگان، خوزستان، اردبیل، سیستان‌وبلوچستان، بوشهر، کرمان، یزد، لرستان و چهارمحال‌وبختیاری بودند.

 

 وی ادامه داد: این طرح برای دومین‌بار در سطح کشور برگزار می‌شود که بسیار مورد تایید و استقبال قرار گرفت.

 

 این مسئول با بیان این‌که با اجرای این طرح هر مادر ایرانی یک مربی قرآنی در سطح کانون‌های مساجد تبدیل می‌شود، تصریح کرد: طرح کوثر رسالت امسال در دو سطح مادران و مربیان برگزار شد.

 

فاضلی خاطرنشان کرد: موضوعات مطرح‌شده در این کارگاه‌ها شامل کارگاه شهر نمازخانه نماز که این کارگاه با هدف احیای سنت دعوت خوش کودکان به نماز برگزار شد.

 

 وی ادامه داد: کارگاه حفظ قرآن با بازی نیز کارگاهی است که در آن والدین مربیان حفظ قرآن را با روش شعر، قصه و بازی به کودکان خودشان آموزش می‌دهند.

 

 مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت ریحانه النبی گفت: در کارگاه تربیت بدون تنبیه نیز موضوعاتی از قبیل زنگ دوستی با کودک، کودک قانون‌مند، روش‌های مقابله با بدرفتاری کودک و مسئولیت‌پذیری والدین و کودک باهوش آموزش داده می‌شود.

 

 این مسئول اضافه کرد: از نکات مهم این دوره‌ها آموزش حضوری و آنلاین مطابق پروتکل‌های بهداشتی است به‌طوری‌که مربیانی که امکان حضور در دوره را نداشتند از طریق فضای مجازی به‌صورت مستقیم محتوای دوره را دریافت می‌کردند.

 

 گفتنی است، در پایان سه روز دوره آموزشی دوره پایان‌نامه دوره مربیگری از سوی مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد به حاضران اهدا شد.

کد خبر 1111755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha