اقامه نماز اول وقت و به جماعت تقویت شود

حجت‌الاسلام نکونام با تاکید بر اقامه نماز اول وقت و به جماعت، گفت: با تقویت اقامه نماز در جامعه بسیاری از امور اصلاح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، حجت‌الاسلام «محمدعلی نکونام» امروز (دوشنبه ۱۰ آبان) در همایش استانی نماز با عنوان نماز قدرت و اقتدار معنوی که ویژه نیروهای نظامی و انتظامی در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار داشت: اقامه نماز با حضور ۲ نفر بهتر از نماز به صورت فردی است و باید تلاش کرد با حضور گسترده در نمازجمعه و جماعات بر تقویت بعد اجتماعی نماز اقدام کرد.

 

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با اشاره به اهمیت نقش‌آفرینی نماز در ارکان مختلف جامعه، گفت: تا نماز در جایگاه اصلی و واقعی خود قرار نگیرد سایر امور جامعه اصلاح نمی‌شود.

 

حجت‌الاسلام نکونام با بیان اینکه نماز اساس دین است، تصریح کرد: نماز تنها وسیله ارتباط با خداست و این وسیله ارزشمند به هر میزان قوت بگیرد رابطه با خدا تقویت می‌شود و هرکسی رابطه اش با خدا اصلاح شد تمام امورش اصلاح می شود.

 

امام جمعه شهرکرد بازدارندگی از گناه را از دیگر کارکردهای نماز برشمرد و گفت: نماز انسان را حفظ می‌کند و و در هدایت جامعه به نیکی‌ها نقش موثری دارد.

 

حجت‌الاسلام نکونام با اشاره به نقش معنوی نماز در تقویت روحیه رزمندگان کشور در سال های دفاع مقدس تصریح کرد: هشت سال دفاع مقدس نماز پیش رفت و بسیاری از پیروزی‌های رزمندگان اسلام در سایه نقش متعالی نماز شکل گرفت.

 

امام جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: برگزاری همایش با موضوع نماز از ضرورت‌هاست و امید است نظیر این همایش در سایر دستگاه‌های اجرایی و حاکمیتی استان نیز برگزار شود.

 

کد خبر 1111791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha