عمده اشتغالزایی ما در بخش خدمات و ​مشاغل با کیفیت پایین است

عزیزخانی با اشاره به اینکه عمده اشتغالزایی ما در بخش خدمات و ​مشاغل با کیفیت پایین است، گفت: کیفیت مشاغل خیلی اهمیت دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، فاطمه عزیزخانی، کارشناس بازار کار شب گذشته (دوشنبه 10 آبان) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان اینکه با توجه به پیش بینی صندوق بین المللی پول و بانک جهانی از رشد حدود دو درصدی اقتصادی ایران در سال جاری و سال آینده این سوال مطرح است که آیا شرایط کنونی اقتصادی ایران با این رشد پیش بینی شده، ظرفیت ایجاد اشتغال را دارد یا خیر؟، گفت: بخش کشاورزی کشورمان با رشد منفی رو برو است و مشکلات جدی دارد در بخش صنعت، صنایع بورسی, سودآوری پایین دارند.

 

وی با بیان اینکه در سال های اخیر، اشتغالزایی از بخش نفت را نداشتیم، افزود: از سال 1393 تا سال 1398 حدود 50 درصد اشتغالزایی در کشورمان برای بخش خدمات بود اما دولت پیشین اعلام می کرد سالانه 600 هزار اشتغال ایجاد کردیم در حالی که متاسفانه 60 درصد اشتغال ایجاد شده، افراد کارکن مستقل بودند و اشتغال برآمده از سیاست خاصی نبود و افراد صرفاً از روی ناچاری، اشتغالی را راه اندازی کردند.

 

این کارشناس بازار کار با اشاره به اینکه عمده اشتغالزایی ما در بخش خدمات و ​مشاغل با کیفیت پایین است، اضافه کرد:کیفیت مشاغل خیلی اهمیت دارد.

کد خبر 1111858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha