۲۲ حمله صهیونیست ها به مسجدالاقصی و ۵۲ بار ممنوعیت پخش اذان در مسجد ابراهیمی در ماه اکتبر

وزارت اوقاف فلسطین در گزارشی اعلام کرد که در ماه گذشته، صهیوینست ها، ۲۲ بار به مسجدالاقصی حمله کرده و ۵۲ بار از پخش اذان در مسجد ابراهیمی جلوگیری کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «المصری الیوم»، ماه اکتبر گذشته برای نخستین بار از زمان اشغالگری تاکنون، مسجدالاقصی شاهد عبادت خاموش یهودیان بود.

 

 

یک دادگاه اسرائیلی برای نخستین بار با صدور حکمی، حق محدود یهودیان را برای «عبادت» در محوطه مسجد الاقصی به رسمیت شناخت و قانونی اعلام کرد و این اقدام از ماه گذشته در داخل مسجدالاقصی ادامه پیدا کرده است.

 

دادگاهی اسرائیلی در منطقه قدس با صدور حکمی اعلام کرد که حضور یهودیان در حرم قدسی تا زمانی که عبادت آنها با سکوت همراه باشد، جرم محسوب نمی ‌شود.

 

وزارت اوقاف فلسطین در گزارش ماهیانه خود اعلام کرد: خطر عبادت خاومش یهودیان در محوطه های مسجدالاقصی  گامی در جهت سیطره یهودیان بر مسجدالاقصی و اجرای تقسیم زمانی و مکانی آن است و این اقدام اهانت به مسجدالاقصی و مسلمانان جهان است.

 

در این گزارش آمده است: مسجدالاقصی 22 بار در ماه گذشته هدف حمله تندروهای یهودی قرار گرفت.

 

وزارت اوقاف فلسطین در ادامه گفت: اشغالگران در سیاست های دشمنانه خود در برابر قدس به قبرستان یوسفیه حمله کرده و اقدام به نبش قبر کردند  و قبرها را شکستند و در طول این سال، بیش از پنج حمله به قبرستان ها صورت گرفته است و شیخ عکرمه صبری نیز به مدت یک هفته از ورود به مسجدالاقصی منع شده است.

 

وزارت اوقاف فلسطین نسبت به خطرهای عبادت خاومش هشدار داد و آن را دشمنی آشکار علیه مسجدالاقصی خواند.

 

در ماه گذشته همچنین، صهیونیست ها، 52 بار از پخش اذان مسجد ابراهیمی جلوگیری کردند و به بهانه اعیاد یهودی صحن های این مسجد را بستند و همچنان بیش از دو ماه است که مانع فعالیت کمیته بازسازی می شوند.

کد خبر 1111932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha