اخلاص، تواضع و دوری از کبر از ویژگی های برجسته  مرحوم آیت آلله فاضلیان بود

حجت الاسلام مومن گفت: اخلاص، تواضع و دوری از کبر و ریا ، در دسترس مردم و مردمی بودن، خضوع و خشوع و زهد و پارسایی را از ویژیگی های برجسته آیت آلله فاضلیان دانست .

به گزارش خبرنگار شبستان از ملایر «حجت الاسلام حسین مومن» شامگاه دوشنبه در اولین مراسم سالگرد آیت الله سید رضا فاضلیان در مسجد جامع ملایر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آیت الله سید رضا فاضلیان گفت: شخصیت و فضایل اخلاقی این عالم بزرگ در همه زمینه ها بی نظیر است.

استاد حوزه و دانشگاه قم با بیان اینکه  اخلاص، تواضع و دوری از کبر و ریا ، در دسترس مردم و مردمی بودن، خضوع و خشوع و زهد و پارسایی را از ویژیگیهای برجسته آیت آلله فاضلیان دانست .

 وی افزود: وجود آیت الله فاضلیان پر از خیر و برکت برای همه بود و ایشان تا پایان عمر بابرکتشان نیز از کسب علم دست برنداشت.

وی با بیان خاطراتی از آیت‌الله فاضلیان و با اشاره به آیات و روایاتی درباره ویژگی‌های یک عالم وارسته گفت: نقش اثرگذار آیت الله فاضلیان در دوران دفاع مقدس ا و در میان رزمندگان بیودن نقطه قوتی برای رزمندگان بود.

وی با بیان اینکه این عالم ربانی حتی در کهولت سن نیز اهل توجه، گریه بر امام حسین(ع) و زیارت بودند تصریح کرد: وجود چنین عالمانی برای همه ما مایه برکت است و وقتی از بین ما می‌روند فقدانی بزرگ برای همه است.

حجت الاسلام مومن  اضافه کرد: مراسم‌ بزرگداشت نخستین سالگرد آیت الله فاضلیان در  نقاط مختلف کشور با حضور پرشور مردم، علما و مراجع عظام تقلید برگزار شد که نشان از جایگاه والای این عالم ربانی است.

 

مسجد جامع ملایر پایگاه علمی و معنوی آیت الله فاضلیان بود

در ادامه حجت الاسلام «محمدباقر برقراری» نیز گفت: محضر این عالم ربانی محضر علم، بصیرت، معرفت و معنویت بود، و در محضر آیت الله فاضلیان سخنی جز اطاعت و بندگی از خدا دیده نمی‌شد  و یاد و خاطره آیت الله فاضلیان همواره در دل‌ها زنده و ثبت و ضبط خواهد شد..

امام جمعه ملایر افزود:  مسجد جامع ملایر پایگاه علمی و معنوی و کرسی تدریس و محل خطبه‌های عالمانه و عارفانه آیت الله فاضلیان بود و این مسجد بیش از سه  دهه صدای دلنشین این عالم ربانی را در خود ذخیره کرده است.

وی با بیان اینکه ایت الله فاضلیان کارهای بزرگی چون تاسیس  و توسعه حوزه های علمیه  را در کارنامه خود دارد گفت:  فرماندهان و سرداران بزرگی همچون شهید تاجوک و شهید طالبی، نیز از  پای منبر و خطابه‌های این عالم ربانی تربیت و به جبهه‌های دفاع مقدس  اعزام شدند ..

تربیت شاگردانی بصیر از خدمات ارزشمند آیت الله فاضلیان بود

«قدرت الله ولدی» نیز گفت: آیت الله فاضلیان عمر پربرکت خویش را برای خدمت به مردم، تربیت شاگردانی بصیر و متقی و ارائه خدمات معنوی و فرهنگی وقف کرد.

فرماندار ملایر با بیان اینکه ایشان بیش از سه دهه در سنگر نماز جمعه به نشر معارف اهل بیت(ع)، مجاهدت و مبارزه با نفس، خدمت به مردم و بیان خطبه‌های عالمانه پرداخت تصریح کرد:حضور مستمر آیت الله فاضلیان در عرصه دفاع از انقلاب و اندیشه‌های ناب اسلامی، مبارزه با رژیم ستمشاهی و همچنین نقش موثر ایشان در دوران دفاع مقدس و مقابله با فتنه‌های دشمنان نظام جمهوری اسلامی در سال‌های اخیر از اقدمات ارزشمند این عالم ربانی بوده است.

گفتنی است:آیت الله سیدرضا فاضلیان  پنجم آبان ۹۹ پس از تحمل یک دوره بیماری دار فانی را وداع  گفت.

کد خبر 1111987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha