کردستان در فضای کسب و کار  رتبه ۲۹ را دارد

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی سپاه بیت‌المقدس استان کردستان گفت: استان کردستان در فضای کسب و کار در پایان سال ۹۸ و ابتدای سال ۹۹ در جایگاه ۲۹ کشور قرار داشته که رتبه مناسبی برای استان نیست.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، سرهنگ مهدی مهتابانی مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی سپاه بیت المقدس استان کردستان در قرارگاه پیشرفت و مانع‌زدایی و جهش تولید که امروز در سالن فرماندهی سپاه بیت‌المقدس استان کردستان برگزار شد ، با بیان اینکه امسال ۴۰۰ واحد صنعتی و معدنی در استان پایش و مانع زدایی خواهند شد، اظهار کرد: استان کردستان در فضای کسب و کار در پایان سال ۹۸ و ابتدای سال ۹۹ در جایگاه  ۲۹ کشور قرار داشته که رتبه مناسبی برای استان نیست.

 

وی با تاکید بر اینکه هدف سازمان بسیج مهندسین صنعتی سپاه بیت‌المقدس استان کردستان کمک به نهضت جهش تولید در بخش صنعت و معدن است، اظهار کرد: قرارگاه پیشرفت و مانع‌زدایی و جهش تولید در استان با هدف همکاری و تلاش مدیران دستگاه های اجرایی استان جهت ایجاد جهش تولید مضاعف در سطح استان کردستان تشکیل می‌شود.

 

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی سپاه بیت‌المقدس استان کردستان با بیان اینکه این قرارگاه می‌تواند در بخش‌های حاکمیتی و‌حکومتی و‌مانع‌زدایی مثمر ثمر باشد، گفت: اعضای این قرارگاه  از مدیران دستگاه‌های دولتی تشکیل شده تا موانع سر راه واحدهای صنعتی و معدنی استان مطرح و مورد بحث وبررسی قرار گیرد.

 

انجام مانع‌زدایی در ۴۰۰ واحد صنعتی و معدنی کردستان

 

مهتابانی خاطر نشان کرد: امسال قرار است ۳۵۰ واحد صنعتی و ۵۰ واحد معدنی مورد بررسی و پایش قرار گیرد و مانع‌زدایی‌ لازم نیز انجام شود.

 

وی در ادامه به شاخص‌های کسب و کار در استان اشاره کرد و گفت: کشور ایران در فضای کسب و کار ۲.۳۴ درصد ارتقاء یافته ولی با این وجود رتبه کشور از میان ۱۹۰ کشور از جایگاه ۱۲۴ به رتبه ۱۲۸ تنزل پیدا کرده است.

 

سرهنگ مهتابانی بیان کرد: استان کردستان در فضای کسب و کار در پایان سال ۹۸ و ابتدای سال ۹۹ در رتبه ۲۹ کشور بوده که جایگاه مناسبی برای استان نیست.

 

کارآفرینان بخش معدن با مشکل تامین نیازهای اولیه روبرو هستند

 

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی سپاه بیت‌المقدس استان کردستان اظهار داشت: علیرغم تمام فعالیت های صورت گرفته به نظر می رسد کارآفرینان در بخش صنعت معدن با تامین نیازهای اولیه خود ازجمله زمین  و‌سایر خدمات با مشکل مواجه بوده اند.

 

مهتاباتی با بیان اینکه وجود قوانین دست و پاگیر دست تولید را بسته است افزود: در همین راستا باید آسیب شناسی های لازم انجام شود تا سرمایه گذار از نیازهای اولیه   برخوردار شود.

 

وی به مشکلات پیش روی سرمایه گذاران در استان اشاره کرد و گفت: وجود معارضین محلی و مراحل واگذاری اراضی ملی و نبود سهمیه خاص در بخش صنعت و معدن از جمله مشکلات اصلی سرمایه گذاران است.

 

مهتابانی به تامین سوخت لازم واحدهای صنعتی و معدنی استان اشاره کرد و گفت: باید از سوخت جایگزین یعنی گاز طبیعی به جای گازوئیل در واحدهای استان استفاده کرد و ما در این زمینه در بخش صنعت با مشکلاتی مواجه هستیم.

 

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی سپاه بیت‌المقدس استان کردستان با تاکید بر اینکه توسعه و رونق اقتصادی در استان کردستان از طریق احیا واحدهای صنعتی و‌مانع زدایی از این واحدها صورت می‌گیرد، افزود: یکی از اهداف ما در بخش صنعت کمک به تثبیت و ایجاد اشتغال در واحدهای صنعتی استان کردستان است.

 

ایجاد ۴۰۰ فرصت شغلی در واحدهای معدنی کردستان

 

وی در ادامه به هدف‌گذاری سازمان بسیج مهندسین صنعت در بخش معدن اشاره کرد و افزود: کردستان استانی معدنی و دارای منابع غنی است و ما تلاش می‌کنیم تا با تثبیت و ایجاد شغل برای ۴۰۰ نفر در واحدهای معدنی موجب اشتغالزایی هرچه بیشتر در استان شویم.

 

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی سپاه بیت المقدس استان کردستان  افزود: در همین راستا قرار است تا بیش از ۲۵۰۰نفر اشتغالزایی در واحدهای صنعتی استان انجام شود.

 

سرهنگ مهتابانی اظهار داشت: در حال حاضر ۱۷۴ واحد غیرفعال و‌راکد در سطح استان وجود دارد که باید مانع زدایی های لازم انجام شود تا به چرخه تولید بازگردند.

 

وی با تاکید بر اینکه ما نیازمند یک جهش تولید در بخش صنعت و معدن هستیم گفت: باید با به حرکت درآوردن چرخ های تولید در استان از خام فروشی در استان جلوگیری کنیم.

 

مهتابانی  با بیان اینکه برای معیشت مردم  و بهبود وضعیت مردم باید گام های اساسی برداشته شود افزود: با ایجاد اشتغال می‌تواند به امنیت پایدار در کشور و استان دست یافت.

کد خبر 1112061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha